Frågor inför köp av beg LC4.

Ok... hmm...
vad innebär det att den har kortare slag på motorn då? (vet inte mycket om motorer förutom hur man får dom varma ; )
Är det en sämre förgasare än senare 640s eller är den jämförbar med den på 625an?

Allt är bättre än 640 BST40!!!!!
 
Va ska man ha för förgasare då?
vart kan man få tag i sånna?
Vad kostar dom?

TM40 är det många som väljer du FCR41 är på tog för dyr!

Nja det finns en hel del firmor men Lelles mc säljer TM40 för en rimlig peng!
 
hehe ok... ett stenkast, om man är tränad, ifrån mig då =)
Bor på Haga...

Hmm ok jag fattar 620 eller 625 eller 640 me bytt förgasare skare va =)

Tja.. om du hittar en med slipon och en vassare kam så är 640 jämn med 625:an, förutom gasresponsen. har tre polare som har 625, och 2 på 660 (men dom rår jag inte på, dom har grym gasrespons.. jag e riktigt nöjd med min hoj iallafall, förutom fuggen då, men den ska väll förhoppningsvis väck snart... prova å känn säger jag bara.. hoppas du hittar nått..:yoparty
 
Tja.. om du hittar en med slipon och en vassare kam så är 640 jämn med 625:an, förutom gasresponsen. har tre polare som har 625, och 2 på 660 (men dom rår jag inte på, dom har grym gasrespons.. jag e riktigt nöjd med min hoj iallafall, förutom fuggen då, men den ska väll förhoppningsvis väck snart... prova å känn säger jag bara.. hoppas du hittar nått..:yoparty

hehe ok...
Tack, nu kommer en riktigt pantad fråga..... vad är en slipon? Är det bakre delen på avgassystemet eller? *skäms*
Det är så mycket ny terminologi i motardvärlden.
 
TM40 är det många som väljer du FCR41 är på tog för dyr!

Nja det finns en hel del firmor men Lelles mc säljer TM40 för en rimlig peng!


3095:- för tm40 på lelles.
7895:- för fcr41 på lelles.

men är det värt dom 3000 blir det sån skillnad?

hehe ok...
Tack, nu kommer en riktigt pantad fråga..... vad är en slipon? Är det bakre delen på avgassystemet eller? *skäms*
Det är så mycket ny terminologi i motardvärlden.

Om ja inte fattat allt fel så är det väl själva ljuddämparen alltså den bkre delen
 
Last edited:
egentligen så är slipon en benämning på sättet ljuddämparen sitter monterad. Det finns (men var?) en variant med bultad ljuddämpare (har jag hört)
Appropå köpet. lägg hellre pengarna på en mc med godiset monterat. Köper du en billigare så blir slutsumman högre efter byte av avgas o förgasare med injustering i bänk. Jag gav 42k för min 640 -02 med godiset klart. Och den går djävul ;)
 
egentligen så är slipon en benämning på sättet ljuddämparen sitter monterad. Det finns (men var?) en variant med bultad ljuddämpare (har jag hört)
Appropå köpet. lägg hellre pengarna på en mc med godiset monterat. Köper du en billigare så blir slutsumman högre efter byte av avgas o förgasare med injustering i bänk. Jag gav 42k för min 640 -02 med godiset klart. Och den går djävul ;)

Jag gissade att det var det det var men känns dumt att gissa...
Finns det hojjar med strypning på?? Och är det jobbigt att ta bort?
Är det något man måste fråga om??

Vad kostar en shysst slipon då och måste man ställa in den i bänk isåfall och vad kostar det? Jag menar om man skulle hitta en som ligger bra till i pris och inte är moddad. Mina frågor verkar aldrig ta slut precis som ert tålamod. tack =)
 
Last edited:
Ok... hmm...
vad innebär det att den har kortare slag på motorn då? (vet inte mycket om motorer förutom hur man får dom varma ; )
Är det en sämre förgasare än senare 640s eller är den jämförbar med den på 625an?

Kortare slag, men med samma cylinderdiameter som i fallet mellan 620 och 625 - gör att 620 har något mindre cylindervolym. Men i gengäld kan en motor med kortare slag generellt sett varvas mer med motsvarande slitage (man kan lägga varvstoppet högre i tändsystemet). Bra om man t.ex. trimmar och har sig.

620:ns förgasare är bättre än den BST40 som sitter på 640 och Duke II, men är sämre än 625/660:ns (samt sämre än TM40 m.fl. som många föredrar att montera på istället).
 
Kortare slag, men med samma cylinderdiameter som i fallet mellan 620 och 625 - gör att 620 har något mindre cylindervolym. Men i gengäld kan en motor med kortare slag generellt sett varvas mer med motsvarande slitage (man kan lägga varvstoppet högre i tändsystemet). Bra om man t.ex. trimmar och har sig.

620:ns förgasare är bättre än den BST40 som sitter på 640 och Duke II, men är sämre än 625/660:ns (samt sämre än TM40 m.fl. som många föredrar att montera på istället).

ahaaa... =)
tackar för snabblektionen!
 
När Cervantes här på SH hade sin 660 med Sebring dämpare på så hörde man på låååååångt håll när han kom! :D

hehe så farligt tyckte jag nog inte det var men jag har inte mycket att jämföra med... jag myste som en katt spinner på den iallafall.:yoparty
 
*FnIzZ* jag har ba liksom provkört din hoj :tungan :rolleyes:

den är helskön och grym! :tummenupp
tack vare den hojen som jag, innan ens köpet av en egen KTM, bestämt mig för att köpa till ett Sebring slipon :D
 
3095:- för tm40 på lelles.
7895:- för fcr41 på lelles.

men är det värt dom 3000 blir det sån skillnad?



Om ja inte fattat allt fel så är det väl själva ljuddämparen alltså den bkre delen

Har skickat ett pm till dig, jag har en bättre beggad Keihin FCR du kan få till bra pris ;) Orkar inte hålla på att mecka med skiten.. Massa nya delar monterat i den så det ska bara vara att bulta på och åka (korta gasvajern dock)
 
Har skickat ett pm till dig, jag har en bättre beggad Keihin FCR du kan få till bra pris ;) Orkar inte hålla på att mecka med skiten.. Massa nya delar monterat i den så det ska bara vara att bulta på och åka (korta gasvajern dock)

Flatside is da shit! :yoparty
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top