Frågor inför besiktning

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
tjenare...
snart dax för hojen att besiktas..
men jag har lite frågor...
hojen e en Suzuki GSX 750 -84
och de sitter ett V&H megafone system på den 4:1 kan de vara godkänt
i besiktning eller ska jag sätta på orginal.. har inte bisiktat den själv sen jag köpte den så jag vet inte hur de går me det på..

sen så märkte jag idag då jag skulle provköra den efter vintervilan att batteriet är dött... va dåligt förra sommaren med så de va väl dax.. men e de nån som har nåt tips på vart man ska fixa ett nytt till bra pris..

NigHtHawK skrev:
tjenare...
snart dax för hojen att besiktas..
men jag har lite frågor...
hojen e en Suzuki GSX 750 -84
och de sitter ett V&H megafone system på den 4:1 kan de vara godkänt
i besiktning eller ska jag sätta på orginal.. har inte bisiktat den själv sen jag köpte den så jag vet inte hur de går me det på..

sen så märkte jag idag då jag skulle provköra den efter vintervilan att batteriet är dött... va dåligt förra sommaren med så de va väl dax.. men e de nån som har nåt tips på vart man ska fixa ett nytt till bra pris..

har du laddat batteriet då?
annars har biltema billiga.
ang systemet.
är du händig kan du ju alltid fixa nåt man kan stoppa in för o "strypa" ljudet vid besiktningar.

ozeo skrev:
har du laddat batteriet då?
annars har biltema billiga.
ang systemet.
är du händig kan du ju alltid fixa nåt man kan stoppa in för o "strypa" ljudet vid besiktningar.

ja visst.. det tar inte emot laddning... och i höstat så va de flera gånger man fick rulla igång den så de e nog tokslut..

ja händig e man ju.. men de går ju på ett ut att byta system bara.. fick ju med orginalet så.. verkar ju inte ta allt för lång tid att byta.. kanske ska göra så för att va på den säkra sidan

NigHtHawK skrev:
ja visst.. det tar inte emot laddning... och i höstat så va de flera gånger man fick rulla igång den så de e nog tokslut..

ja händig e man ju.. men de går ju på ett ut att byta system bara.. fick ju med orginalet så.. verkar ju inte ta allt för lång tid att byta.. kanske ska göra så för att va på den säkra sidan

jo de kan du ju men jag tänkte om de mer framtida bes så vore de ju enklare o bara stoppa i nåt i pipan. men som du sa..e väl enkelt o byta om du e osäker :tummenupp

NigHtHawK skrev:
..
Jaha.. ännu en klant som inte laddat acken under vintern...sånt brukar straffa sig med påfrestningar i plånboken.
En 18Ah ack kostar.. :gnissla

Säger bara: been there, done that - Join the club broder...

Jag har själv precis varit ute och satt på sambons ljudämpare från hennes hoj (zxr400 även den såklart ;)) på min.
Själv så jag har nämligen inget orginal. Dock så har jag en insats som jag gjorde själv lite snabbt, sätter den dock längst in för att det är tre stycken små kopparpipor (vattenrör) som "stryper" ljudet... runt om så är det bara alu som sitter med en skruv..

båda funkar, men jag ville vara på den säkra sidan inför regbesiktningen så jag satte på ett orginal...

PS: Tre små pipor låter svinhäftigt :D

Kahobe skrev:
Jaha.. ännu en klant som inte laddat acken under vintern...sånt brukar straffa sig med påfrestningar i plånboken.
En 18Ah ack kostar.. :gnissla

Säger bara: been there, done that - Join the club broder...

hehe problemet e bara att jag har laddat de lite då och då under vintern :arsele
dock hade jag problem redan innan att om den stog några dagar så va batteriet tomt.. men de har tagit laddning de första gångerna under vinter men senaste laddning så fick batteriet stå ett par timmar och då hade de sjunkit till 9v på bara ett par timmar.. har haft det innomhus med så lite koll har man :tummenupp

och de sitter 14ah i min och de va inte så himla dyrt på biltema så de blir ett sånt

ozeo skrev:
jo de kan du ju men jag tänkte om de mer framtida bes så vore de ju enklare o bara stoppa i nåt i pipan. men som du sa..e väl enkelt o byta om du e osäker :tummenupp

jo men jag vet inte om jag ska ha den mer än denna sommar.. är sugen på en gsxr 1100 och nåt år nyare eller nå liknande med lite mer drag i och helkåpa.. dock ska de endå va så att de e överkommlig försäkring..

så de blir att slänga på orginalet denna gång.. då e man då säker..

fahrenheit skrev:
Jag har själv precis varit ute och satt på sambons ljudämpare från hennes hoj (zxr400 även den såklart ;)) på min.
Själv så jag har nämligen inget orginal. Dock så har jag en insats som jag gjorde själv lite snabbt, sätter den dock längst in för att det är tre stycken små kopparpipor (vattenrör) som "stryper" ljudet... runt om så är det bara alu som sitter med en skruv..

båda funkar, men jag ville vara på den säkra sidan inför regbesiktningen så jag satte på ett orginal...

PS: Tre små pipor låter svinhäftigt :D

Lånar tråden lite..
Ska själv besikta hojen snart och jag undrar om man kan använda ljuddämpar bomull om man vill få ner ljudet något??
Någon som vet om det funkar?Verkar ju inte vara så jobbigt..

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show