Jag har en Fazer, (1000cc) som jag köpt för några månader sedan. Bytte olja och filter för att allt skulle kännas bra. Jag visste inte om förra ägaren kört med syntet eller ej så jag körde i delsyntetsolja som jag hört skulle vara det rätta om man inte visste vad som varit i tidigare. Växellådan har blivit mycket mer bångstyrig tycker jag mig kunna känna. Hårdare på något vis..Kan detta bero på att jag har en delsyntetsolja eller vad kan det annars vara? Om man har för lite olja i cykeln, förstår jag att det inte är bra..men vad händer om man skulle ha 0,5dl för mycket
Kan man gå tillbaka till en vanlig olja efter att man använt en delsyntetsolja??
Jag tycker mig också höra något "metalliskt" ljud som jag ej hört förut, som kommer enligt vad mina öron lyckas snappa upp, från det främre drevet? Kan det bli så när det börjar bli slitet, eller vad kan det annars vara,,,ett skorrande metalliskt ljud tycker jag tt det låter som..
Ber om ursäkt för vad som kanske kan ses som nybörjafrågor, men alla är vi nybörjare någon gång....
Kan man gå tillbaka till en vanlig olja efter att man använt en delsyntetsolja??
Jag tycker mig också höra något "metalliskt" ljud som jag ej hört förut, som kommer enligt vad mina öron lyckas snappa upp, från det främre drevet? Kan det bli så när det börjar bli slitet, eller vad kan det annars vara,,,ett skorrande metalliskt ljud tycker jag tt det låter som..
Ber om ursäkt för vad som kanske kan ses som nybörjafrågor, men alla är vi nybörjare någon gång....