Frågor - Gixxer 1000 turbokonvertering

Bränslestyrning Turbo

Jag har fått ovärdelig hjälp av Andersson Turbo att förstå hur ett bränslestyrningen till ett turbobygge bör lösas och ritat en översiktsbild på vilka komponenter som krävs och vart de ansluts.

Vacumsignalen till original MAP-sensor behöver ligga på en egen krets med backventiler som gör att den inte behöver "se laddtryck", skild från den andra kretsen som nyttjas för övertryck. Det finns normalt två anslutningar på varje trottelhus som kan nyttjas för att skapa två kretsar.

Andra saker som bör finnas men inte har ritats med i bilden är t.ex. bränsletrycksmätare och en AFR mätare för att hålla koll på att bränsle/luft blandningen är som den ska.

- Spänningsmatning och sensorjord till 3 Bar MAP-sensorn läggs parallellt med den
ordinarie MAP-sensorns 5V mating och sensorjord. Svart/vit ledning på PC-V ansluts
till samma sensorjord.

- Utsignalen från 3 Bar MAP-sensorn som representerar laddtryck ansluts till PC-V analoga
0-5V ingång.
 

Bifogat

  • Fuel System ver.1.jpg
    Fuel System ver.1.jpg
    160 KB · Visningar: 120
Last edited:
Tänk bara på att koppla ihop alla 4 anslutningar med varandra på respektive krets, då får du jämnare värden innan du drar det vidare till ex. btr / laddtrycks klocka osv osv..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top