Frågor gällande Avregistrerad MC

LillNaisarn

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2012
Hoj
Honda CRF450R-07
För att göra en lång historia kort så kollade en kompis upp en hoj jag är intresserad av att komma i kontakt med nuvarande ägare (Om det nu går) och fick svaret

"Fordon avregistrerat, kontakta transportstyrelsen på 0771- 14 15 16".

Mina frågor gällande den här hojen är.
När det är att den är avreggad är det samma som att den är skrotad?
Jag har ingen som helst koll så därav kanske lite dum fråga för er med mer koll.

Min andra fråga, går det att få tag i kontakt uppgifter till nuvarande ägare?
Tänkte annars ringer jag till transportstyrelsen på måndag och ser om dom kan hjälpa mig med ev frågor och funderingar.

Tack på förhand .

Vid skrotning blir fordonet avregistrerat ja. Även vid export ska det avregistreras. Avregistrering betyder att fordonet ej ska användas på allmän väg mer och tas ur registren helt, det är alltså inte som en avställning som är tillfällig och har fordonet kvar i registren.

I vilket sammanhang har du sett hojen? Kan ju vara att det är en avregistrerad banhoj.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/Lattlast/Sakerhet-pa-vagarna/Avregistrera-fordon/

Tack för ditt svar, då var det som jag antog.

Det är min avlidna brors gamla hoj. Så det var därav jag är intresserad av att försöka få tag i nuvarande och ev köpa.

Ah ok. Testa och ring Transportstyrelsen och hör om de har några uppgifter om vad som hänt med den, om den blev skrotad eller inte. De borde ju fått in ett mottagningsbevis i så fall.

Och med lite tur kanske det går att få fram vem som var sista ägaren och den kanske vet mer. Finns ju som sagt en chans att den går som banhoj även om den blivit "skrotad".

I stortsett vilken bilfirma som helst kan se historiska ägare på reg.nr om det inte hunnit återanvändas (men det verkar det ju inte utav det du beskriver). PMa reg.nr såkollar jag sista ägaren innan avreg. Åt dig

Vill tacka till alla som bidragit på ett eller annat sätt, fick med hjälp av "Richie" tag i uppgifter vem som är senaste ägaren. Och tack vare rätt ovanligt namn fick jag tag i telefon nummer, så blir vänta på att klockan ska bli lite mer så kan jag prova ringa och se om den är fortfarande i hans ägo eller vart den har tagit vägen. Med lite tur så kanske jag får köpt tillbaks den :)

Edit: Fick tag i sistnämnda ägaren, och den har blivit exporterad till Finland, då jag berättade varför jag var så benägen att få köpt tillbaks hojen så förstod han varför jag var så intresserad av den. Lämnade kontakt uppgifter och han skulle kontakta sin son, så förhoppningsvis är han villig att släppa hojen :)

Last edited:
Lycka till och återkoppla gärna :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...