frågor av novis

Preppen

Vill men kan inte
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Gixxer 750 -07, 1098S
Jag har några frågor till er på forumet som jag hoppas ni kan svara på. jag saknar erfarenhet av turbo byggen men ska ändå konvertera hojen till våren. Behöver hjälp för att inte göra nybörjarmisstag. Suzuki 1000 -03
Fråga 1, Är det något mer än att byta toppackning (1,2mm) jag bör göra med motorn.
Fråga 2, vilket agregat är lämplig att använda på gata. jag har ett volvo 13T och ett 16T
Fråga 3, finns det någon på forumet som kan bygga eller tipsa om bra LLK
Fråga 4, Vart på tanken tar jag lämpligast ut soppa till bräslepumpen och vart sätter jag lämpligast returen.
Tack på Förhand.

Status just nu...

Bifogat

• Kamra 1 -08 073.jpg
    Kamra 1 -08 073.jpg
    61.5 KB · Visningar: 118
Jag är ingen expert men kan svara så gott jag kan på fråga 1 iaf :va

Om du monterat tjockare packning så kommer det längre avståndet till cylindern sträcka kamkedjan och därmed måste du nog ställa om kammarna så att de står rätt. Sedan kan jag tänka mig att du lär behöva göra något åt kopplingen också.

MVH
/Leo

sänka kompet behövs. på r1a så använder man 3 st orginalpackningar, lär vara ungefär samma som på gixxern. för varje mm du höjer toppen så måste du justera kammarna 3 grader så är de på busan iallfall.

resten får några andra svara på eller rätta mig på mina svar.:tummenupp

lycka till med bygget:yoparty

1, 1,2mm vad är det för packning jag hade 1,7mm. kammar behöver du inte ändra starkare kopplingsfjädrar behöver du.
2, 16T
3, Köp böjt cellpaket av Marklund bara att svetsa på gavlar å rör anslutningar.
4, Ta bort org pump borra i botten på pumphållaren och svetsa dit en nippel returen kopplar du till org bränsleutgång.

Om du är reggad på gixxer.se så finns det lite bilder i min tråd där.

*/ ?>
Back