Frågor ang tv-avgift?

JAg ringde och sa att jag inte har nån TV och fick pengarna tillbaka.
Om kontrollanten kommer så släpper jag in honom så att han blir glad, sen när räkningen kommer så mailar jag och säger att TVn är såld.... OSV. De kommer inte få en spänn av mig.

Det kom hem en gubbe till mig en kväll och frågade hur länge jag hade haft TV, jag blev helt ställd och stammand fram att jag hade haft den sedan jag flyttade in ett par dagar tidigare.
Fick skriva under ett papper, sen mailade jag dem senare i veckan och skrev att jag hade sålt TVn. Fick en räkning dagen efter mailet som jag struntade i eftersom jag hade sagt till att jag hade sålt den.
För två veckor sedan fick jag en påminnelse, då avanmälde jag TV-innehav, och fick hem ett brev där det stod att TV-innehavet kvartstod som tidigare för att jag inte hade angett någon anledning som hade stöd i lag nr... bla bla. Mailade IGEN, (och lät lite lätt uppretad :4skrika :mad: ) och skrev att jag visst hade angett en anledning och gav dem samma anledning igen, och skrev att jag skulle anmäla dem för bluffakturering om de skickade fler räkningar... Har inte hört av dem sen dess.. :banana

MackeNo1 skrev:
Gick du in på deras sida och begärde en omprövning eller gjorde du en avanmälan?

Bara skickade ett kort mail till nån email som jag hittade på deras sida. Skrev att jag sålt teven och att datumet vid försäljningen låg ett par månader bakåt i tiden... klart!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år