Hejsan.
Som f.d crossåkare saknar jag känslan av att köra någonting med två hjul. Med crossen älskade jag att köra efter vägar för att vid lämpligt tillfälle köra lite i diket eller in efter någon gammal skogsstig. Nu letar jag ett lagligt alternativ, nämnligen en lv-reggad supermotard. För visst får man köra på allmän väg med en lv-reggad, eller har jag fått allt om bakfoten?
Ett annat begrepp jag skulle vilja ha hjälp med att reda ut är "enduro-reggad". Vad får man göra med en sån registration?
Sen kommer vi till själva hojen. Hade tänkt mig en 450cc eller 525cc som lekmaskin, men har lite svårt att välja. Vad passar bäst som lekmaskin?
EDIT: 200 eller 250cc kanske, men det är väl lite lite?
Jag vill köra med "crossdäck", är det lagligt?
Hur är serviceintervallen på dessa maskiner (4-takt då)?
Och vad är det som ska göras?
Har bara kört 2-takt innan.
En till fråga som ploppade upp, är lv-reggade supermotarder strypta?
Tack på förhand!
/Eric
Som f.d crossåkare saknar jag känslan av att köra någonting med två hjul. Med crossen älskade jag att köra efter vägar för att vid lämpligt tillfälle köra lite i diket eller in efter någon gammal skogsstig. Nu letar jag ett lagligt alternativ, nämnligen en lv-reggad supermotard. För visst får man köra på allmän väg med en lv-reggad, eller har jag fått allt om bakfoten?
Ett annat begrepp jag skulle vilja ha hjälp med att reda ut är "enduro-reggad". Vad får man göra med en sån registration?
Sen kommer vi till själva hojen. Hade tänkt mig en 450cc eller 525cc som lekmaskin, men har lite svårt att välja. Vad passar bäst som lekmaskin?
EDIT: 200 eller 250cc kanske, men det är väl lite lite?
Jag vill köra med "crossdäck", är det lagligt?
Hur är serviceintervallen på dessa maskiner (4-takt då)?
Och vad är det som ska göras?
Har bara kört 2-takt innan.
En till fråga som ploppade upp, är lv-reggade supermotarder strypta?
Tack på förhand!
/Eric