Frågor ang motardåkning

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Husa fs650e
Hallo alla!
Blir förhoppningsvis supermotopilot på torsdag. En husa sf650e 06. Ett par frågor har dykt upp.

Vad för stövlar ska man köpa? Ska mestadels köra bana är det tänkt. Är Sidi (de med utbytbar sula) bäst eller är alpinestars likavärdiga? är det där med sulan viktigt?

Är det lugnt att köra hojen 4mil motorväg till banåkningen?

Köpa däck (framförallt för bana) i stockholm. Någon som är bättre sämre?

Jag har fattat att jag måste preppa hojen lite för banåkning. Något speciellt jag borde tänka på?

mvh johannes

Om du har 45 i skonummer så har jag ett par flång nya AXO motard stövlar till salu för 1500 :- (under halva priset) med utbytbar sula.
Men du ska ju ha foten på pinnen lr i luften så det har ingen större betydelse.

Sen när du ska åka bana så ska du nog inte köra dit på hojjen, av flera anledningar..
Om du vurpar å nåt går sönder så kommer du inte hem kanske..
Plus att de kan nog va bra att ha med lite verktyg, delar å BENSIN.. (å massor att dricka!)

Övrigt på hojen är ju lite olika vart du ska åka men uppsamlingskärl för förgasare och kylare är ett måste, vissa banor kräver krachpuckar på fotpinnar och hjulaxlar (finns spaltkilometrar om detta här på SP)

Samma med däck.. lyssna runt å läs här bland debbaterna så får du skaffa egen uppfattning av vad som passar din nivå å ekonomi..

Lycka till å skynda lagom plus byt olja ofta i husan!

Tommy
070-39 39 585 (om du är sugen på dojjorna..)

4 mil funkar. Du kan ju pendla lite mellan typ 70 och 120 på motorvägen så motorn får lite varvtalsändringar. Det ska väl vara nyttigt för smörjningen ? om jag fattat det rätt.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8