Frågor ang köp av zx9r

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Ort
Skepplanda
Hoj
Kawa zx9r -99
Hej! Har så gott som bestämt mig för en zx9r och står och väljer mellan ett par stycken. Grejen är att ingen är jätte nära hemma så jag kan inte åka runt och kolla på alla.

En grön 98a på ca 3700mil.
-skeva skivor fram, kostnad?
+ reg som 37kw, billigare försäkring?
+ slipon och lite andra extrabitar
Denna har jag tittat på. Fin i skicket och känns bra förutom frambromsen som pulsar.

En grön 98 5500mil
-miltalet?
+reg som 55kw, också ok försäkring? eller gör dessa siffror ingen skillnad?
+slipon

En blå 98a ca 4000mil.
+Helsystem akra.
-orginalsystemet saknas.
-dåligt däck fram.

En blå 99a ca 3400mil.
+Allt verkar bra!! Ska vara extra fin i skicket.
-Inget extra


Alla ligger ungefär samma i pris den sista är ca 3-4000 dyrare än de andra.
Alla ska vara om man får tro på säljarna i ungefär samma skick. Förutom den sista som ska vara extra fin.

Så jag undrar är t.ex. miltalet på ca 2000mil mellan den som gått kortast och längst någon fara? Har ju även tänkt att använda den någon bandag då och då.
Har det någon betydelse för försäkringen om de är registrerade som t.ex 55kw eller fulleffekt? Eller kommer alla kosta samma ändå?
Samt tips på vilken ni hade börjat kika på?
 
Min 99a är också reggad på 55 kw.
"Tror" alla hojarna från 98-99 var reggade på 55 kw pga någon lag.
Salus och folksam tror jag det var som gick på effekten och hade bra premier.
Jag halvförsäkrade min på salus.
 
Av dem du räknat upp hade jag gått på den sista :tummenupp Har själv haft en -02 och den var helt ok tycker jag även om dem är lite större än R1 & CBR 1000. Dock var den skönare att sitta med lite mer upprätt körställning och mjukare sadel och effekten var tillräcklig (för vissa:))
 
Av dem du räknat upp hade jag gått på den sista :tummenupp Har själv haft en -02 och den var helt ok tycker jag även om dem är lite större än R1 & CBR 1000. Dock var den skönare att sitta med lite mer upprätt körställning och mjukare sadel och effekten var tillräcklig (för vissa:))

Som du sa, fast effekten räcker gott till att hänga av de flesta literhojarna från den tiden.
 
Av dem du räknat upp hade jag gått på den sista :tummenupp Har själv haft en -02 och den var helt ok tycker jag även om dem är lite större än R1 & CBR 1000. Dock var den skönare att sitta med lite mer upprätt körställning och mjukare sadel och effekten var tillräcklig (för vissa:))

Av just de anledningarna jag väljer denna tror jag. Dels så känns det som mycket hoj för pengarna och sen har jag fått för mig att den kan vara lite bekvämare när man är tvungen att ha tjejen med bakpå.
 
Ta den blåa 99:an :tummenupp

Att effekten är lägre på reg.beviset tar inte försäkringsbolagen någon hänsyn till utan dom klassar alla som ostrypta.

Är helnöjd med min 98:a!

Lycka till med köpet.
 
Att effekten är lägre på reg.beviset tar inte försäkringsbolagen någon hänsyn till utan dom klassar alla som ostrypta.

Det är väl iaf osanning när det gäller 90talarna + ktm?

De importerades ju med den effektangivelsen, dvs inte strypts i sverige.
 
Ta 99:an. Hade en sån tills för bara 2 veckor sen. Skitnöjd.
Hade inga problem nånsin med min. Står just nu på ava-mc för 45000.
Nya däck och nytt drivpaket. ASFIN i lacken. Iofs något pulserande skivor, men inget som störde mig. Hade gått snart 4800mil. Tycker ännu att det är svårt att hitta snyggare hojar.

Fast min nya 10:a är satans snygg.:)
 

Bifogat

  • zx9r -99.JPG
    zx9r -99.JPG
    50.7 KB · Visningar: 85
Det är väl iaf osanning när det gäller 90talarna + ktm?

De importerades ju med den effektangivelsen, dvs inte strypts i sverige.

Ring och hör med FB! Dom försäkrar hojen med ursprungseffekten.
Trodde nämligen också att jag skulle få en billigare försäkring på min 98:a för där står 55Kw i reg. beviset..... Men det blev ett jädrans ståhej att jag EJ hade angett ursprungseffekten!
 
De viktigaste att tänka på vid köp av en zx9r är lacken, den MÅSTE vara grön!
Miltal och skick har ingen som helst betydelse......:krama
 
Ta aboslut inte den med acra system utan orginalsystem, orginalsystem är ett måste för den årliga besiktningen, går alldrig annars !!!!!

finns ju nåt som heter db killer, så det ska väl inte va nåt problem med det, aldrig varit med om nåt annat när man icke kört orginal system
 
De viktigaste att tänka på vid köp av en zx9r är lacken, den MÅSTE vara grön!
Miltal och skick har ingen som helst betydelse......:krama
Ville hellst haft en grön men nu blev det en blå iallafall..
Tack för alla åsikter tog den med minst mil. Nöjd hittills. Ska bara hitta slipon eller helsystem nu :)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top