Frågor ang köp av Yamaha wr 400 1999

Generix

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
KTM Lc4 men ska byta mot Yamaha WR
Hadde tänkt mig att köpa en Yamaha wr 400 99 i morrn... Jag har varigt runt och tittat/provkört på många liknande motorcyklar som tex:husaberg 400 FE, Honda xr 400, suzuki dr 350... Dessa motorcyklar värkar vara helt ok (kanske något tungt utrustade) Men jag har alltid velat ha em yamha pga många anledningar. Jag kommer att köra gata,cross,enduro :tummenupp

Har alldrig ägt någon yamha själv dock.. :confused: Jag har fått tag i en Yamaha wr 400 1999 men enduro OCH motardfälgar.. Den är lv-reggad (ett krav från mig) men har en skuren motor... (vet inte hur allvarligt) förmodligen bara kolv som har tagigt stryk.. men man vet ju inte :va

Säljaren vill ha 30 papp för hojen med extra delar som tec ny kolv och cylinder plus hela motard utrustningen (dvs fälgar , lampor, skivor och diverse extra saker) Den är VÄLLDIGT fin till i skicket på utsidan... Går det som jag hoppas så behöver jag inte köpa något nytt till den förutom kanske en vattenpump.. :va Vad hadde ni gjort? tycker ni att detta låter bra och vettigt? Tacksamm för ALLA svar som tänkas kan :Bugar

Last edited:
Spontant reaktion, leta upp annat objekt.
Okej att det är motard uppsättning med och att den är LV-reggad, men med okänd status på motor låter det dyrt i mina ögon.
Ta noga reda på vad som hänt motorn, då t.ex en topp renovering inte är helt gratis.
Kan ha fel, men att det _bara_ skulle vara kolven har jag svårt att tro. Skulle förr tro på kamkedje haveri.

Utan att veta vad som är fel är det som att köpa grisen i säcken.
Som föregående rekommenderar jag att du letar vidare.

aj aj... detta gör mig lite orolig..... vad kan en topp kosta?.... det värsta scenariot? will så gärna ha en wr... och det finns INTE många liknande objekt med lv-regg.. men jag har absålut inte "låst mig" på detta objektet. men det känns inte som att det finns så mycket bätte affär ändå.. (Om man inte kan lägga upp 40 tusen) för bara en enkel hoj :va

Det som hände med hojen var att han precis hadde sålt den till den "förra" köparen och när denne köpare åkte iväg så skar den effter några km.... och säljaren tog tillbaka motorcykeln direkt, och nu funderar han på om han ska renovera den eller sälja den i befintligt skick för en billigare summa...

Last edited:
Generix skrev:
2189832 aj aj... detta gör mig lite orolig..... vad kan en topp kosta?.... det värsta scenariot? will så gärna ha en wr... och det finns INTE många liknande objekt med lv-regg.. men jag har absålut inte "låst mig" på detta objektet. men det känns inte som att det finns så mycket bätte affär ändå.. (Om man inte kan lägga upp 40 tusen) för bara en enkel hoj :va

Det som hände med hojen var att han precis hadde sålt den till den "förra" köparen och när denne köpare åkte iväg så skar den effter några km.... och säljaren tog tillbaka motorcykeln direkt, och nu funderar han på om han ska renovera den eller sälja den i befintligt skick för en billigare summa...

Köp en annan :fakta
det kan bli mkt dyrt att renovera den ...det är väl det som är värsta senariet

innan den är öppnad o tittad på skulle ja aldrig köppt den för dom pengarna

mvh
Mangan

Du kan garanterat hitta en HEL hoj och lösa fälgar till för ungefär samma pris bara du letar lite så skippa den för allt i världen.

supermoppe skrev:
2189990 Du kan garanterat hitta en HEL hoj och lösa fälgar till för ungefär samma pris bara du letar lite så skippa den för allt i världen.

Ok :huvet ni här på sporthoj brukar alldrig ha fel :tummenupp Jag lyssnar på det ni säger och avböjer den hojen... men jag undrar...... skulle en "besiktning" av skicket och ett pris på 25 tusen vara något?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti