Frågor ang. Honda xr600

Miktet__

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Nsr 125
Hej! jag skulle vilja få några frågor besvarde om det går!

Och dom lyder så här: Jag undrar om XRen håller bra ? Ändå om dom är så gammla ?

Sen undrar jag också hur dom går prestanda mässigt. Tex. Gasres på 1an ? Toppfart ? 0-100, Om man kan ligga och pendla med den på motorväg i 130 utan att den virbrerar sönder eller liknande. Hur är bromsarna på den ?

Är det billiga reservdelar ?

Det är 93ans moddel och uppåt jag menar då.
Tack på förhand, skulle va glad om nån tar sig lite tid och besvarar mina frågor :)

Dom håller bra, men köp en som är renoverad i motorn!! De är gamla och körs hårts!

1an slår över, 2an slår över, 3an rycka lite, 4an-5an koppla

160-170 kanske, i dont know

0-100 4,5 sek?

Bromsarna är lite klena för asfalt men funkar helt ok. Jag har 3 kugg upp bak och jag ligger aldrig över 90 knyck längre sträckor. Varvar och vibrerar för mkt

Reservdelarna är det normalpris på, om inte lite dyrare. Ex vipparm 150kr, packningssats 1800kr, kolv 1800kr

Jävligt kul hoj men det är ingen asfaltshoj (förutom när man kör på 1 hjul då :yoparty )

Last edited:
En slitvarg går och går

köra i 130 en en längre stäcka är väl inte roligt med nån offraod hoj,
jag har inte märk att den har vibrerat något specielt i dom hastigeherna jag kört min är ju drevad till ca 130-140. beror ju också på vilka däck du har på.
Bromsarna för asfalt är väl ingen direkt hit.

Xr_Sebbe skrev:
2563611 En slitvarg går och går

köra i 130 en en längre stäcka är väl inte roligt med nån offraod hoj,
jag har inte märk att den har vibrerat något specielt i dom hastigeherna jag kört min är ju drevad till ca 130-140. beror ju också på vilka däck du har på.
Bromsarna för asfalt är väl ingen direkt hit.

Mm iof jag har crossdäck på min

Miktet__ skrev:
2563365 Hej! jag skulle vilja få några frågor besvarde om det går!

Och dom lyder så här: Jag undrar om XRen håller bra ? Ändå om dom är så gammla ?

Sen undrar jag också hur dom går prestanda mässigt. Tex. Gasres på 1an ? Toppfart ? 0-100, Om man kan ligga och pendla med den på motorväg i 130 utan att den virbrerar sönder eller liknande. Hur är bromsarna på den ?

Tack på förhand, skulle va glad om nån tar sig lite tid och besvarar mina frågor :)

Håller gör de. (Även om min inte fungerar för tillfället)
Nu är ju inte jag någon bakhjulsexpert men tvåan är det inga problem att få upp den på.
Toppfart beror ju en del på drevning, min toppar iaf 160.
130 är lite väl fort om man vill åka någorlunda bekvämt, jag tycker 100-110 är ganska lagom "pendlarfart".
Bromsarna blir man inte speciellt imponerad av men det duger till att göra stoppies iaf. Min hoj är iofs från 86 så framförallt bromsarna har säkert blivit bättre med åren. (Får man hoppas iaf)
Reservdelarna är inte speciellt billiga enl. mig. Om det inte gäller oljefilter och såna saker, då är det helt ok priser.

ang 130 på motorväg så är det nog inte vibratinoerna som är värst utan även luftmotståndet.. men det funkar helt klart :tummenupp

Miktet__ skrev:
2563365 Hej! jag skulle vilja få några frågor besvarde om det går!

håller tokbra för o vara så pass "vass" som dom är..

vid fix av lite grjer så gasreser den lätt på 2an o 3an med lite ryck i styret.

toppfart är aldrig skönt o beror på hur man drevar men mellan 140-160 bruka de väl va.
130 på motorväg är inte skönt el känns bra för hojen men runt 100-110 går de hyffsat.

brmsarna är väl inte skitbra men räcker för o åka på framhjulet med :tummenupp

Cervantes skrev:
2564147 ang 130 på motorväg så är det nog inte vibratinoerna som är värst utan även luftmotståndet.. men det funkar helt klart :tummenupp

ää så farligt e det inte. e man van vid att köra hoj me kåpa o byter till offraod tycker man nog de e jobbigt.
vibrationsfritt e för gobbar som kör goldwing:)

Tack för hjälpen alla :) Har en fråga till! Gaffelbennen är dom OK för lite bakhjulskörning osv. ? Eller är det så att man måste byta packboxar hela tiden då..
Tack på förhand

Sure det pallar dom...Det ÄR liksom en bakhjulshoj :D

Kom och prova min nån dag om du vill

Miktet__ skrev:
2564552 Tack för hjälpen alla :) Har en fråga till! Gaffelbennen är dom OK för lite bakhjulskörning osv. ? Eller är det så att man måste byta packboxar hela tiden då..
Tack på förhand

Testade och dreva upp polarens XR(min gamla med lite småtrim)
Med tungrullade crossdäck nådde den enligt min Hayabusa 175blås, då var det en hel del varv kvar.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back