Frågor ang. bummande.

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Jag och en kompis har planerat att åka ner till Österike den 1:e dec för att säsonga till pengarna tar slut (helst 4 mån.)

Någon här som spenderat en säsong utomlands och vet lite extra om detta?

*Kan man politera väskor till utlandet med SJ?
*Hur är det med försäkringen?
*Behövs något arbetstillstånd?

Hade varit kanon mer lite erfarna svar!

// Henke

heinz_p skrev:
*Kan man politera väskor till utlandet med SJ?
*Hur är det med försäkringen?
*Behövs något arbetstillstånd?

tjena!

jag var i St. Anton i 5 mån vintern 2000/2001.

vet inget om väskor och politering. Själv hade jag 7 kollin att bära på. =)

Din hemförsäkring täcker dom första månaderna, vet inte om är dom första 100 soluppgångarna eller 60. Ta reda på det. För sen behöver du en annan som kostar typ 30 spänn om dan. Så var de iaf för mig.

nja, inte arbetstillstånd, men du behöver regga dig. dvs gå till snutarna och säga till om att du är där. Du ska visst säga till när du åker därifrån oxå. Annars blir dom visst skitsura. Men hur lätt är det inte att glömma då? :rolleyes:

Vart ska ni åka? fixat bostad? de är ganska najs o jobba litegrann iaf. funderat på det?

Mark skrev:
tjena!

jag var i St. Anton i 5 mån vintern 2000/2001.

vet inget om väskor och politering. Själv hade jag 7 kollin att bära på. =)

Din hemförsäkring täcker dom första månaderna, vet inte om är dom första 100 soluppgångarna eller 60. Ta reda på det. För sen behöver du en annan som kostar typ 30 spänn om dan. Så var de iaf för mig.

nja, inte arbetstillstånd, men du behöver regga dig. dvs gå till snutarna och säga till om att du är där. Du ska visst säga till när du åker därifrån oxå. Annars blir dom visst skitsura. Men hur lätt är det inte att glömma då? :rolleyes:

Vart ska ni åka? fixat bostad? de är ganska najs o jobba litegrann iaf. funderat på det?

Vi ska till Bad Gastein..har varken boende eller jobb :)
Vad vi har är däremot lite kontakter på placet..både Haeggbloms och First Descent..dem kanske kan fixa ngt iaf, eller så vet dem vart man ska gå.

Jag har hört en massa otäcka historier om att snutarna sparkar in dörrar o grejer när folk varit i landet utan att vara registrerade.

Vi får hoppas på det bästa, 28 dgr kvar :tummenupp

heinz_p skrev:
Vi ska till Bad Gastein..har varken boende eller jobb :)
Vad vi har är däremot lite kontakter på placet..både Haeggbloms och First Descent..dem kanske kan fixa ngt iaf, eller så vet dem vart man ska gå.

Jag har hört en massa otäcka historier om att snutarna sparkar in dörrar o grejer när folk varit i landet utan att vara registrerade.

Vi får hoppas på det bästa, 28 dgr kvar :tummenupp

Ok, bra. Vad är det för typ av boende som ni kan få hjälp med då? Hyran kan varirera ganska så flitigt. I St. Anton betalade man 4000 :-/mån och då endast för en säng samt möjlighet att laga mat (i micro, på två små kokplattor eller i toastejärnet). Att vi sen var 18 pers som delade på skiten spelade inte nån roll. Badrummet var även kök. Man fick mao diska i handfatat i badrummet. Eller i toan för dom som vill ha halvautoamtisk diskmaskin :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back