Frågor angående jobbet, blanda in facket?

Det säger en del när en diktatorisk kommunistregim uttrycker sitt gillande över Sverige. Jag säger bara Pierre Schori. :zpy

Ibland blir man faktiskt arg på riktigt. Någon borde hälsa Kuba att vi inte vill ha med dem att göra, och vad ska vi ens med en ambassad där att göra?
Hur många bor på Kuba? 10-20milj? Ska vi ha ambassad I varje crappy land på jorden eller?

Och det här jävla SVT som sänder Debatt ang Kuba och bjuder in t.ex. Dogge som sitter och försvarar Kuba. Samtidigt som man behöver se förortsturken göra El-Giganten reklam med sin jävla cykel som man kunde hoppas att han ramlar och dör på. Eller åtminstone slår sina enorma tänder till rätta. :mad:

Vänligen lär en obildad nästan 80-talist vad Pierre gjort för ont. Mer än att tillhöra en ond sekt förstås.

Vilket skulle bevisas. Alla som var med i facket var ju tydligen också lata. ;)

Nej, inte alls. Men representanterna har I internationella studier visat sig vara särdeles slöa. Se Lazy Review Iss. 03_99. (Harvard Publishing)

Last edited:
Vilket skulle bevisas. Alla som var med i facket var ju tydligen också lata. ;)

Just det, latheten ligger i att vi inte fått tummen ur och lämnat facket.:fakta

Vänligen lär en obildad nästan 80-talist vad Pierre gjort för ont. Mer än att tillhöra en ond sekt förstås.

Få har väl värnat de svensk-kubanska förbindelserna som han genom åren. Få svenska politiker har så ohämmat stött en kommunistisk diktatur som han genom åren.

Här har du nåt att reta dig på förresten.
http://www.svensk-kubanska.se/
:hihi

Nå nu orkar jag inte läsa tråden jag själv skappade, den är för lång och jag har för lite tid :gnissla

Men jag får lön får Torsdag och Fredag. Faket ringde chefen och chefen vart mjäkig. När jag frågar om lön så säger hon som inget av de tidigare har hänt "Självklart ska du få lön Emil, varför skulle du inte få det?"

Jävla skit chef att bara tro att de är överspelat. Nå jag får lön vargefall men tryckkort lär ja aldrig få se röken av. Tur att man slutar om 3 månader.

Vad innebär de att företaget inte har nåt avtal med handels?

Hoppas det löste sig för dig! Det sägs oftast olika i dessa frågor, men det står ganska klart i TYA's beskrivningar hur det är. Denna sidan beskriver det ganska grundläggande: Truckförarutbildning

Vem i trådlyft? :)

Ja jag fick pengar och jobbade mina 3 månader jag hade kvar där. Och sen hörde jag aldrig av mig mera.

Men jag fick mitt truckkort :) Tyvärr så verkar jag inte vara den ända arbetslösa lagerarbetaren i vårat avlånga land just nu. :död

Ingen som råkar behöva en truckförare?

Facket suger!!!
...tycker antagligen alla normalbegåvade småföretagare!
Rent generellt har arbetstagare alldeles för mycket rättigheter men när man börjar snacka om deras skyldigheter då blir det minsann tyst runt fikabordet.

Facket kan dra!!!!

Facket suger!!!
...tycker antagligen alla normalbegåvade småföretagare!
Rent generellt har arbetstagare alldeles för mycket rättigheter men när man börjar snacka om deras skyldigheter då blir det minsann tyst runt fikabordet.

Facket kan dra!!!!

Facket är rätt bra. Speciellt när man har med arbetsgivare att göra som försöker "blåsa" en på semesterersättningen. :tummenupp

Sen är ju facket bra för andra saker än bara lönessättning. Juridiska spörsmål, arbetsmiljö och rättigheter på jobbet är lättare att få fram genom fackliga kanaler.

Sen är ju kunskap om facken rätt kass bland de icke-anslutna. Kollegor på jobbet vet tex inte att man har rätt till fyra veckors sammanhängande ledighet vid semestertider, utan de tror att det gäller endast fackanslutna - detta är lagreglerat och inte en facklig fråga.

Sen är ju kunskap om facken rätt kass bland de icke-anslutna. Kollegor på jobbet vet tex inte att man har rätt till fyra veckors sammanhängande ledighet vid semestertider, utan de tror att det gäller endast fackanslutna - detta är lagreglerat och inte en facklig fråga.

Ett antal fackligt anslutna på min arbetsplats vet heller inte om att arbetsgivaren har rätt att bestämma VILKA fyra veckor under juni-augusti de kan få semester.

Kan vara bra att veta innan man börjar muppsa sig och vara omöjlig.

En liten parantes bara.

Nja... Mina åsikter om facket var rätt balanserade när den här tråden skapades för ett par år sedan. Numera är jag lite mera världsvan och, om möjligt, ytterligare lite mera cynisk mot fackförespråkare... :gnissla

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...