Frågan ang. GSXR -97

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Jag funderar starkt på att köpa en GSXR -97, vilket kommer bli min första sporthoj. Men ni som redan kör med en sådan vet ni några saker ja bör tänka på innan ja slår till?

En sak som en kompis nämde (Har en gsxr 97 han med), var att han hade problem med att se instrumentpanelen, (orginal vindruta). Och jag som är ganska lång ca190 skulle i sånna fall få problem där.

Någon som kan svara på dessa frågor?

EDIT: Det var tydligen en sent uttagen -97, dvs den har alla uppdateringar som -98 har.

Last edited:
Jag funderar starkt på att köpa en GSXR -97, vilket kommer bli min första sporthoj. Men ni som redan kör med en sådan vet ni några saker ja bör tänka på innan ja slår till?

En sak som en kompis nämde (Har en gsxr 97 han med), var att han hade problem med att se instrumentpanelen, (orginal vindruta). Och jag som är ganska lång ca190 skulle i sånna fall få problem där.

Någon som kan svara på dessa frågor?

Glöm inte att kolla kamkedjespännaren, den bör vara av manuell typ. Jag har också hört det om dålig sikt på panelen. Annars en kalashoj, även om jag har en 98.

Jag har en Gsx-r 750 96a, och är skit nöjd, rutan är dryg dock, man ser bara hälften, men det finns andra rutor att köpa, så de ska nog ordna sig, annars e det en kalas hoj!

Jag är 180cm och har en 97a, sitter lite trångt på den och brukar få ont i benen när man kör långt. Som sagt så ser man mätarna lite dåligt, men jag tycker inte att det är speciellt irriterande. Brukar få "böja" mig ner o kolla efter bränslelampan, annars ser man det man behöver.

Bara o köpa :tummenupp

Jag är 194 och kör en -99, jag har inga problem med den. Som tidigare sagt så är rutan lite dryg.. men va fan.. man tittar ju inte där när man kör.. inte jag i alla fall :D

Jag hade en -98 som första hoj, jag är 196, hade inge problem med längden.

Vad jag kommer ihåg så hade jag inge problem med rutan, Fast man kollar väl inte så ofta där iallafall.

Säger som dom andra, kalashoj. :tummenupp

Tjena jag har själv en gsxr -97 och jag är kalas nöjd med min hojj... tyckte hojjen var lite låg ibak så jag höjde den i bak 4cm kannon köp :tummenupp

Kika även så att bromsskivorna är fräsha och inte glappar om du försöker vrida på skivan. Ett set med skivor fram går lös på 2500kr.

slå till på en 98a eller 99a istället så får du insprut motor!mycket trevligare motor =)

hade själv en 99a..sålde den för 40000 i kanon skick..tror inte de skiljer så mkt mellan 97a o 98a tex =)

ett tips...
annars sitter man jäkligt bra på en ninja 900..inga problem o köra långt=)

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back