Fråga:

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Hållaren (ringen) runt ljuddämparen gick av här om dan... Jag har haft en spricka som blevit större och större och nu gav den sig... Jag har satt fast den med ett buntband. Eller vad det kallas. Ett sånd man sätter fast kablar med, gjort av plast. Min fråga är. Kommer det smälta mellan ringen och ljuddämparen eller hur mycket tål sånna "stripes"? :confused: :va

Svar:Ja,eller det beror på vad dom är gjorda av:) finns väl teflonbehandlade.Köp ny hållare,använd inte nödlösningar permanent.

twinner skrev:
Svar:Ja,eller det beror på vad dom är gjorda av:) finns väl teflonbehandlade.Köp ny hållare,använd inte nödlösningar permanent.
Nej, jag ska skaffa ny. Men jag tänkte om de höll i sex mil eller vad det blir till och från affären. Men de gör det inte alltså? Det är vanliga buntband.

Firefly skrev:
Nej, jag ska skaffa ny. Men jag tänkte om de höll i sex mil eller vad det blir till och från affären. Men de gör det inte alltså? Det är vanliga buntband.

Dumt att förlita sig på plast,det blir ju lite belastning där.Använd nåt i metall istället,vanlig ståltråd kanske?.
:)

En fungerande lösning är väl att att böja ett stålband bara ?

Kostar väl inte många spänn ?

Varning...!!!

Buntband håller inte särskilt länge.....Palst suger..! Fixa någon annan nödlösning...! Ljuddämparen är tung och buntband är :arsele

Jag är rädd att ståltråd repar ljuddämparen... Ok, tack för svaren iaf. Jag låter hojen stå tills jag skaffat ny hållare...

Er kan man alltid lita på!

Firefly skrev:
Jag är rädd att ståltråd repar ljuddämparen... Ok, tack för svaren iaf. Jag låter hojen stå tills jag skaffat ny hållare...

Er kan man alltid lita på!

tejpa runt ljuddämparen så blir det inga repor av ståltråd.

tejp smälter väl den med? Fast det finns ju värmebeständig tejp... Ja ja, jag åker och handlar ny imorgon...

Svarta straps (buntband) är väderbeständiga och håller rätt länge. När vi la markvärme på jobbet (jobbar som elektriker) fäste vi upp värmekablen med straps och dom höll när dom la på asfalten efteråt.

Svarta riktiga buntband håller garanterat för värmen som blir på ljud dämparen, fast det är klart en i rostfritt kanske blir varmare än mitt i coolfiber?

Ta en slangklämma med papper/tyg runtom ljudämparen/fästet, inga repor och det håller.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti