Fråga till medlemmar om träffar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hejsan,

Fick tipset att dela upp forumet om träffar i landet till länsbaserat. Skulle det vara en bra funktion? Jag tror det skulle kunna generera mer intresse för folk där ute att samla sina trupper i de olika länen där ute. Just nu kan jag förstå att "träffar" är lite för stort ämne. Sverige är ju ändå inte så litet utan vi är ju utspridda över många mil.

Uppdelningen vore de som på Vägtips-sidan: (http://www.sporthoj.com/vagar.php

Alltså:
» Blekinge
» Dalarna
» Gävleborg
» Halland
» Jämtland
» Kalmar
» Kronoberg
» Norrbotten
» Skaraborg
» Skåne
» Stockholm
» Södermanland
» Uppsala
» Värmland
» Västerbotten
» Västmanland
» Västra Götaland
» Örebro
» Östergötland

Sedan i varje avdelning kan jag dra utdrag från Vägtips så att de alltid ligger där. Sen kan varje avdelning med sina medlemmar spä på vägtipsen till en än högre nivå.

Vad sägs? :)

Blir det inte lite roddigt att leta träffar då man om man ex. tycker 40 mil är ok att åka för ett sånt evenemang.

Det blir många län att klicka och leta i.

Norra Norrland, Södra Norrland, Svealand och så vidare kanske blir med överskådligt?

Om man nu inte prata om "lokala körningar" som "träffar".

/Henning!

Man kan ju ha huvudforumet som ställe för STÖRRE träffar... men när folk vill leta efter lokala träffar och sådant så borde ju länsbaserat vara en bra lösning?

Kan dock se problematiken att folk som söker en träff, kanske inte riktigt kommer hitta någon direkt. Men samtidigt så, borde de i Södermanlands län och söker sig både i länet och utanför så är det väl egentligen bara att söka i angränsande län oxå. Borde bli max 2-3 forum ett klicka sig igenom.

Det tar nog någon sekund eller två att lära sig, eller? :)

Henning! skrev:
2415245 Blir det inte lite roddigt att leta träffar då man om man ex. tycker 40 mil är ok att åka för ett sånt evenemang.

Hur roddigt är det inte nu att leta efter ens lokala träffar i hela Sverige då?

Idag puttas genast trådar om mindre träffar omedelbart ner och hamnar på sida 2-3 när alla slåss om samma "löp".

Kör på't !

Tycker det är en bra idé! dock tycker jag dom forumen borde ligga där klubbarnas forum ligger idag.. dom är ju till för färre folk och kunde ju samlas som underforum i t ex hojjklubbar eller nått sen ha länen under huvud sidan!

Cervantes skrev:
2416368 Tycker det är en bra idé! dock tycker jag dom forumen borde ligga där klubbarnas forum ligger idag.. dom är ju till för färre folk och kunde ju samlas som underforum i t ex hojjklubbar eller nått sen ha länen under huvud sidan!
Forumen syns under Träffar, och syns inte på första forumlistningen. Så det är nog ingen fara att det blir för mycket.

Nej, varför det? SMC har en träffkalender (som kommer på nätet när nya sajten släpps) och som förmodligen kommer att bli mycket mer överskådlig och lättnavigerad än en forumdito. Länka till den istället för att uppfinna hjulet igen.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...