Fråga till folk i Västerås

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
Hej på er....

Tror att jag just gjort bort mig, ska flytta till västerås till hösten och kollat på lite olika lägenheter.

En som var rätt okay med okay hyra var en på Pettersbergsgatan.
Nu har jag fått för mig efter lite efterforskningar att detta området är inge bra ställe att bosätta sig i.

Är det ngn i västerås med omnejd som vet ngt om detta området, om det är bra el skit ???

verkar i alla fall vara ett område som väldigt många ska flytta ifrån till hösten... :huvet

Tacksam för all hjälp och upplysningar om detta...

// Tobbe

Det området är ju helt ok, finns mycket värre ställen att bo i västerås kan ja säga...

Last edited:
Det kanske inte är förstahandsområdet direkt, men ingen större fara. Är rätt grönt och fint däruppe har jag för mig. Ligger som på en höjd i Västerås. Det är i vilket fall inte så jättesvårt att få tag på lägenhet med lite bättre läge i Västerås.

Samme skrev:
2307234 Det kanske inte är förstahandsområdet direkt, men ingen större fara. Är rätt grönt och fint däruppe har jag för mig. Ligger som på en höjd i Västerås. Det är i vilket fall inte så jättesvårt att få tag på lägenhet med lite bättre läge i Västerås.

Okay varit där och kollat och tycket att det såg bra ut men nu ser jag att det pågår en massutflyttning därifrån vilket gör mig lite fundersam....

Ska ringa bostadsbolaget på måndag och se om dom kan berätta lite varför folk drar därifrån till hösten, bara idag har det kommit in massor av lediga lägenheter på den gatan så man börjar ju fundera...

Tack för all info..

Ingen större fara i det området, men skulle nog personligen välja ett annat, tex Kristiansborg, Djäkneberget eller Gideonsberg (där bor jag)

Det va väll där någon blev skjuten med en hagelbrakare för inte så länge sedan + en annan som också blev skjuten där med nått vapen.
Sen blev 1 mördad med en hammare för ett tag sedan i tvättrummet.
Men annars så är det ju ingen fara :)
Letar själv lägenhet, pettersberg och råby flyttar ja inte till.

237 skrev:
2307497 Det va väll där någon blev skjuten med en hagelbrakare för inte så länge sedan + en annan som också blev skjuten där med nått vapen.
Sen blev 1 mördad med en hammare för ett tag sedan i tvättrummet.
Men annars så är det ju ingen fara :)
Letar själv lägenhet, pettersberg och råby flyttar ja inte till.

Har inte hört att någon blivit skjuten eller mördad med hammare...

På min gata är det mest pensionärer och hojåkare :tummenupp

tja. finns en två till salu på hagaparkgatan 13 a vet inte villken mäklare det är som har hand om försäljningen dock. 280 000 skule dom ha å hyran ligger på 2900 typ.

237 skrev:

Fast det där är ju inget att bry sig om.... vardag här i tokholm i många områden...

Bara i helgen, 11 misshandlesfall,1 mord på kungsholmen så lite action skadar ju inte... :yoparty

Plus ngn galning som viftat en hagelbössa på stockholms folktätaste ölområde, Medis...

Mne vi får se, ska kolla om jag kan komma ut avtalet med bostad västerås i morgon och köpa mig ngt isället..
Annars skriva kontrakt och säga upp samtidigt och leta nytt..

Tack för hjälpen alla....

// Tobbe

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!