Fråga till er som precis tagit kortet...

Märker du att hon klarar av att hantera hojen på ett tillfredställnade sätt för att vara nybörjare så är det ingen idé att ta några körlektion. Sen en annan fråga är ju vad hon tycker och hur du ser på dina kunskaper och "skills" att lära ut.

Själv körde man helt privat och kortet gick loss på 2400kr om jag minns rätt! :tummenupp

Jag har kört 10 lektioner och har 2 till innan uppkörning.. inte suttit på en mc innan dess, och inget fuskåka med nån kompis nån gång.. inte ens busåkt min egen nu utan lektion.. 2 veckor kvar till uppkörning!!!! hoppas jag klarar mig.. borde gå!!

LYCKA TILL!! :tummenupp

Såg någon intensivkurs med 10lektioner och en för rookies med 15-16 lektioner.. Borde ju räcka kan man tycka! Klarade ju B-kortet utan en enda lektion så helt dum i huvudet är man ju inte! :)

Återkom gärna o berätta hur de gick!

Märker du att hon klarar av att hantera hojen på ett tillfredställnade sätt för att vara nybörjare så är det ingen idé att ta några körlektion. Sen en annan fråga är ju vad hon tycker och hur du ser på dina kunskaper och "skills" att lära ut.

Själv körde man helt privat och kortet gick loss på 2400kr om jag minns rätt! :tummenupp

fy fan var det på stenåldern eller? Nu kostar ju bara risk 2:an så mycket pengar :mad:

Sen skall det pyntas för risk 1:an, lämp-intyg, kunskapsprov och uppkörning... åker dessutom på hyrning av hoj eftersom om jag kör upp med min egen så kommer jag inte få köra den.. Mer effekt än begränsad men mindre cylinder än minsta kravet vid uppkörning för obegränsad... det är ju fan HELT IDIOTISKT! :gnissla

nä jag är inte bitter...........

Last edited:
fy fan var det på stenåldern eller? Nu kostar ju bara risk 2:an så mycket pengar :mad:

Sen skall det pyntas för risk 1:an, lämp-intyg, kunskapsprov och uppkörning... åker dessutom på hyrning av hoj eftersom om jag kör upp med min egen så kommer jag inte få köra den.. Mer effekt än begränsad men mindre cylinder än minsta kravet vid uppkörning för obegränsad... det är ju fan HELT IDIOTISKT! :gnissla

nä jag är inte bitter...........

Det var 2008 april! :tummenupp Då hade jag en CBR 600 som jag inte fick köra upp på för tung behörighet så jag lånade farsans Blackbird 1100 och körde upp på den! :D

B-kort sen tidigare, en del gasat på växelmoppe när man var mindre, resultatet blev 6 lektioner+ uppkörning till ett samlat värde av 7200kr.. Bästa ja nånsin gjort :D idag ja ska ut och köra!

Jag tog kortet i somras..
tog inga lektioner först utan körde direkt privat.. tog parkering först nån gång me koner å sen ut i trafiken...
dock ramlade jag 2-3 ggr med hojen under krypkörningen på parkeringen.. ;p
så skulle aldrig kört me nån fin hoj från början hehe, körde me samma som ja har nu.. så den har ju lite fin eltejp å e lite repig här å var, meen men hehe[/QUOTE

Håller med dej .Vi gjorde lika när min sambo skulle ha sitt för 1 årsen o det gick bra 2 upp körningar och ca 30t fattigare men vad gör det :banana

Hörde ett rykte där någon påstod att man har "prövotid" även på MC? När jag tog B-kortet för en massa år sedan så fick man ju 2års prövotid, och om man nu skulle ta MC-kort skulle man få ytterliggare 2års prövotid?? :huvet Låter ju helt sjukt... Ska kolla med transportstyrelsen/polisen men dom har ju inte öppet idag...

För övrigt, är det någon som har några aktuella teoriböcker för MC så köper ja gärna dom av dig! Skicka PM eller mail på ludwig@bernersjo.se
Googlade på de, hittade en på Bokus från 2004 bara.. Känns som om de händer en del på 6 år så ju nyare desto bättre!:tummenupp

Jag tog kortet i somras..
tog inga lektioner först utan körde direkt privat.. tog parkering först nån gång me koner å sen ut i trafiken...
dock ramlade jag 2-3 ggr med hojen under krypkörningen på parkeringen.. ;p
så skulle aldrig kört me nån fin hoj från början hehe, körde me samma som ja har nu.. så den har ju lite fin eltejp å e lite repig här å var, meen men hehe[/QUOTE

Håller med dej .Vi gjorde lika när min sambo skulle ha sitt för 1 årsen o det gick bra 2 upp körningar och ca 30t fattigare men vad gör det :banana

30000!? BAH :p

Jag tar å lägger inte en fråga i din tråd (hoppas det går bra) Uppkörningen kostar 1500 om man kuggar den på låt oss säga köra trafiken måste man göra konbanan igen då?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT