Fråga till er som kör Ducce

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
Har någonstans hört/läst att Duccar upp till -98 års årsmodell är billiga att försäkra. Stämmer detta och isåfall varför?

/J
 

junior

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
På jakt
När jag skulle försäkra min 900SS i.e. ´01 så skulle jag få ett pris som var c:a 2-3K billigare om jag hade köpt en som var 2-3 år gammal.

Nu tror jag tyvärr att även de hojarna blivit dyrare, men de kanske är billigare än sprillans nya hojar.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Anledningen till att Ducati årsmodell 97 eller äldre är billiga att försäklra är att hojen saknar uppgift om ursprungseffekt och att samtliga duccar fram till 98 registrerades som strypta (runt 25 Kw).

Detta kan utnyttjas för att få billigare försäkring hos viss bolag som ibland glömmer att kolla på en ursprungseffekt. De har möjlighet att gå till boken o kolla vad effektsiffrankan vara. Detta resulterar ofta i att ducatister byter försäkringsbolag varje år.

Kolla med ett specifikt regnummer och be om en offert via någon hemsida (www.privataaffarer.se)så brukar man få billiga förslag. Bäst att ha det på papper eller mail, då offert given med specifikt regnummer är giltig en månad, oavsett om de gjort ett misstag eller inte.
 

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
zxr
Tjenare,

Hade ett offererat pris inför denna säsongen, för min Ducce 900SS -96 (ERO 147) hos Trygg-Hansa på 1900:- hel/hel.

Nu blev det inte aktuellt eftersom jag bytte in den..

Det stod 40kw i mina papper.

/Jeppa
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top