Fråga till er som bor i Umeå...

Biljetter kan köpas genom mig!

Ska ni vara med på batikfärgningen måste ni ta med er egna kläder/tyger eller så kan man köpa kravmärkta hampa-tunikor från Bolivia till självkostnadspris.

GuW, jag måste säga att den kanske något ironiska tonen till trots så verkar du förvånansvärt insiktsfull i det här ämnet. Säkert att du inte har en liten smygblockflöjtsspelare nånstans inombords?

GuW, jag måste säga att den kanske något ironiska tonen till trots så verkar du förvånansvärt insiktsfull i det här ämnet. Säkert att du inte har en liten smygblockflöjtsspelare nånstans inombords?

Här, i miljögenusveganvänsterfeminist-stan undgår man inte att lära sig ett och annat...

I vilken annan stad hade det här varit möjligt?

Ume.jpg

Bra ställen med sjyst take-away i centrum?
Ingen aning. Men är man i Umeå måste man prova en rullpizza någon gång. Det är obligatoriskt. Man kommer helt enkelt inte ifrån det.

Rullpizza.. Mmm.. Hade ju rådhusgrillen ett bra tag och tog över även umeågrillen (den framför) ett tag.. Nu längtar man tillbaka för en god rullpizza. Man får pizzan inom 2 min om ingen kö. Så betoning på snabb.mat.

Biljetter kan köpas genom mig!
Behövs ju inte:

Inträde är i år frivilligt, så du väljer själv hur mycket du vill betala. Ett exempel är 20 kr/dag eller 50 kr för hela helgen.

Dvs bara gästande professorer i genuspedagogik kommer att betala mer än några korvören... :hihi

en rulle! En typ av pizza, krispigare bröd dock... Sallad ovanpå, lök tomat, rhodeisla d-och vitlöksdressing starksås och pepperoni. Man rulla den. Som en kebabrulletyp men betydligt godare. Det var vi som införde det i Sverige :-D (rådhusgrillen%

en rulle! En typ av pizza, krispigare bröd dock... Sallad ovanpå, lök tomat, rhodeisla d-och vitlöksdressing starksås och pepperoni. Man rulla den. Som en kebabrulletyp men betydligt godare. Det var vi som införde det i Sverige :-D (rådhusgrillen%

Jag läste fyra gånger innan det slutade stå "rhodesia".

Är du med i RFSL eller KD eller båda?

Inget av dom, men den där bilden cirkulerar just nu bland Umeåbor på Facebook, jag antar att någon av föreningarna nyss har flyttat in eftersom ståhejet är nu....

Man kan ju undra hur dom resonerade (vem det nu var som flyttade in hos vem) "tja, vi har ju ändå rätt lika värdegrunder, så varför inte dela kontor också"

Frågan är om det inte är nyttigt, för båda...

Rullpizza lät intressant faktiskt. Kanske lyckas övertyga kollegorna på att följa med på en sån. Finnes överallt eller endast utvalda restauranger?

Mitt i centrum är var de finns, 2 stycken "snabbkök" (ser ut som stora husvagnar). Mittemot Apberget och Rådhuset.

Jag har bott på Hotell Botnia en gång. Otroligt tråkigt hotell.
Tips är att bo på ett mer centralt ställe om ni är i Umeå.

Kan man fortfarande få den norrländska varianten på 'parisare' i gatuköken? Ni har väl inte övergett den specialaren?

Kan man fortfarande få den norrländska varianten på 'parisare' i gatuköken? Ni har väl inte övergett den specialaren?

Den finns kvar vad jag vet. Det är min morbror som har Rådhsugrillen nu så antar att konceptet är kvar:)

Tar en annan fråga till er Umeå-bor nu när tråden ändå är uppe..

Någon som har koll på hur Horimatsus tatueringsstudio ligger till, centralt eller i alla fall lätt att ta sig dit kollektivt?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti