Fråga till er som bor i Umeå...

Tisdagar är väl rätt standard för studenter att gå ut på krogen eller?

Att använda tisdagar som lill-lördag är ju egentligen mycket bättre än onsdag.
Tisdag är på lagom avstånd från helgen för att man skall slippa få festabstinens.
Går man ut hårt en tisdag och är totalbakis hela onsdagen så har man ändå tid att på torsdag läsa in tentan som kommer på fredag.

Men det hjälper väl inte om stället är nedbränt...

... eller är det bara donken som flamberas på regelbunden basis?

Det har väl inte eldats korvkiosk sedan MTV var här och gjorde "dokumentär" om veganer på 90talet.

Fast även då var det väl mest scanbilar som råkade illa ut, bland annat lyckades dom sätta eld på nödslaktbilen.

På senare tid har dom inriktat sig på en enda restaurang på Umedalen, vilket får mig att tro att det finns andra agendor bakom, samt en butik som säljer begagnade pälsar...

Hur har Frasses öppet då? Det är väl dit man går numera där uppe i norr om jag förstått saken rätt.

Jag har ingen koll faktiskt, men det är MAX som gäller för fyllekäk, om man inte som jag föredrar keba-rulle på Kebabnekajse.

Det är jag som haft Rådhusgrillen fram till för 3 år sen när jag flyttade till Skara :D.. Jag ville också ha nattöppet för det ger riktigt suveräna intäkter faktikst men nekades detta av kommunen som jag hyrde platsen av :( Men för att besvara frågan: Mcdonalds har haft uppe detta för förslag men det har röstats ner, varför vet jag dock inte.
Romeo

Jag har ingen koll faktiskt, men det är MAX som gäller för fyllekäk, om man inte som jag föredrar keba-rulle på Kebabnekajse.

Max gäller inte som fyllekäk här nere. Ena restaurangen som ligger i stan ligger i fel ända. Det andra en bit utanför. Det är nog kebab ställen, McD och korvkiosker som gäller framåt småtimmarna. Själv sätter jag inte en fot på McD som ligger mitt i stan vid dessa tidpunkter. Det är bara drägg där och risken för att bli nedslagen eller rånad utanför känns överhängande.

Max gäller inte som fyllekäk här nere. Ena restaurangen som ligger i stan ligger i fel ända. Det andra en bit utanför. Det är nog kebab ställen, McD och korvkiosker som gäller framåt småtimmarna. Själv sätter jag inte en fot på McD som ligger mitt i stan vid dessa tidpunkter. Det är bara drägg där och risken för att bli nedslagen eller rånad utanför känns överhängande.

Här är det dock på MAX man blir knivhuggen på nätterna.

Därav att jag föredrar att fyllekäka på andra ställen, dottern däremot brukar alltid vilja på max så när man hämtar henne så blir nattkäket där

Jag kännar mig nu upplyst på varför Max har sena öppettider på tisdagar i Umeå samt att det verkar vara en våldsam stad. Ok, nästa fråga: Bra ställen med sjyst take-away i centrum?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!