Fråga till dom som byggt fighter på Aprilia Mille eller Falco

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur löste ni det med alla kablar och kontakter? Har byggt om en Fireblade 954 tidigare men då hade jag en Duke-kåpa som svalde alla kablar och t o m orginal hastighetsmätaren.

Är sugen på att bygga om Falcon men vill denna gång ha en mycket mindre kåpa, tips på hur man gör det på bästa sätt? Köpte ni en beggad kabelstam och klippte i eller?

Kolla med Bonzo här på forumet, han fightade en mille-02.
Han drog om en del av kablaget, men har senare skaffat sig en ny kabelstam.

Precis. Fråga mig!:tummenupp

Som Raz sade behöll jag kabelstammen som den är nu under första året, med resultatet att jag inte kunde montera lyset så nära gaffeln som jag ville. Det har stört mig som fan under sommaren, så nu under vintern ska jag klippa och förlänga lite i en beggad kabelstam jag kommit över.

Har du några andra frågor är du välkommen att fråga på.

Lycka till.

Ja, det är ju en skaplig kabelhärva så det vill nog till att man har en som man kan modifiera om man vill få in lyset så nära gaffelbenen som möjligt. Är ju egentligen bara lyse, tuta och blinkers som behöver kopplas.

Ingen som råkar veta om Millen och Falcon har samma kablage? Har sökt efter beggad kabelstam till Falco utan resultat. Men Millen och Falcon är ju i stort sett identiska förutom lite restriktioner i motorn och en annan ram...

Ingen som råkar veta om Millen och Falcon har samma kablage? Har sökt efter beggad kabelstam till Falco utan resultat. Men Millen och Falcon är ju i stort sett identiska förutom lite restriktioner i motorn och en annan ram...

Har för mig att dert ska vara samma motor och styrning och så, men inte helt säker. Testa att fråga i Aprilia-forumet, där finns det garanterat någon som vet.

Verkar hopplöst att hitta en beggad kabelstam till falcon... Får se om det går att gömma undan skiten nånstans.

Nästa fråga: Någon som vet om övre styrkronan på en Falco har samma mått som på en Mille?

Vet inte alls hur kabelhärvan ser ut på din, men kan du inte på något vis få platts med hela härvan under tanken tex, och sen dra kablar från befintlig plats, så gjorde jag med min förra blade. använde flatkabelskor som jag bara tryckte in i kontaktdonen som jag senan tejpade för att inte åka ur. funkade kanon för mig

Enligt min erfarenhet kan du skita i att montera dit tutan. Har aldrig behövt tuta på besiktningen av nån av mina hojar, jag hade ingen på min fighter heller. Ett alternativ är att sätta den på ngt annat ställe eftersom det blir så lite plats vid framlyset :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back