Fråga till alla "yngre", vilken försäkring har ni??

BakaKozou

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2006
Hoj
zx6r-nollsexa
Kollar just nu upp försäkring till min hoj (zx636 -06).

Jag är 22 o fick hojkortet förra året.
Billigaste jag hittat var hos SalusAnsvar, 26000:- halv/helår (påställd året om).

Tänkte bara kolla hur mycke ni betalar, och om de finns andra alternativ som kanske e bättre än denna!

funderar på o bara köra med trafik... men e ju jävligt rädd för att hojjen ska bli stulen...

Kolla med folksam / länförsäkringar / trygg hansa. De brukar ha försäkringar där man kan ställ av och på, och det brukar löna sig om man får höga premier annars. Jag betalade på r6an som jag hade förra året ca 2.000:- / månad under sommaren. Medans jag bara betalade 120kr/månad under vintern.

Tror jag betalar ungerfär 18000halv helår salu ansvar. Det vart billigare för mig att ha halv med dom än ta ett annat bolag som bara erbjuder trafik. Får väl göra ägarbyte under vintern.

Billigaste jag hittat var hos SalusAnsvar, 26000:- halv/helår (påställd året om).

Tänkte bara kolla hur mycke ni betalar, och om de finns andra alternativ som kanske e bättre än denna!

funderar på o bara köra med trafik... men e ju jävligt rädd för att hojjen ska bli stulen...

kolla sveland.... betalar 1885kr per månad/helförsäkring,..... är 23...körkort i 6 mån.. bor i ganska stor stad... tycker d e helt ok!!

Jag ringde och kollade upp hos http://www.sveland.se/. Hos dom hittade jag den billigaste försäkring, ca 11000 halvförsärking. Dock kostar min Triumph-försäkring helförsäkrad 12000:-, så jag håller mig kvar vid den. Övriga försäkringsbolag ligger på runt 30000-70000 per år för helförsäkring!:mad:

Född -79.

Jag har bilsport och mc, halv/hel utan att kunna ställa av 6500 på min Z750. Men bor i norr. Är 23 år och har kortet sen i september 06.

Jag har salusansvar bor i en håla å är 25år betalar 7400 halv/helår.

19 år, Bil Sport och MC, Ducati s2r 800-07, helförsäkring 18000 kr/år (basförsäkring utan mc ställ).

jag måste ha fått en bra deal..
gsxr 750 -99
21 år,inget körkort ännu, normalstad (kristianstad).
590kr mån/halv ,påställd året runt....borde kanske vara sjukt nöjd =):va

Om folk skriver vad för försäkringsbolag dom har så blir de ännu roligare ;) Kanske man kan kolla upp o ev. byta.. jag är 22, inge körkort, betalar 15.000, halvför. helår.. bor i sthlm.. har hos trygg hansa

ca 4000kr halv helår. zx6r 97a ganska billigt tycker jag:) folksam

19 bast, betalar 5800kr/år (483kr/mån) för halvförsäkring på gixxern. Trygg-Hansa var det klart billigaste alternativet för mig.

Bilsport & Mc
Halvf. / Helår
10100kr
Superduke -06
Bor på landet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...