Fråga som många skulle vilja ha svar på..

Bj.O.rn skrev:
Jag övar och kör men har nått en gräns.. Känner att jag inte kommer blir speciellt mycket snabbare än jag är nu..

Rädlsa har jag för att vurpa, gör ont i såväl kropp, själ som plånbok..

Svar till "var tar jag bort fyra sekunder på Åsen..?"

/B

Ju mer du kör, desto mindre rädd kommer du vara när du kör på din nuvarande tid, när du inte är rädd för att köra så fort/sakta som du gör nu, kommer du bli mindre rädd när det helt plötsligt går en sekund fortare..
Första passen på åsen i år, kändes fort som fan, men inte gick det fort för det, på racet, när det gick mycket fortare, kändes det som det gick alldeles för sakta..
Vurprädsla gör dig bara mer alert och gör dig snabbare ;)

Hur långt vill man komma?

Försök att nå toppen utan kondition!

Allt för många har inte fattat att det är sport vi håller på med, dom tror vi "bara kör motorcykel"

Lycka till pojkar :D

Re: Hur långt vill man komma?

Carolina Riedel skrev:
Försök att nå toppen utan kondition!

Allt för många har inte fattat att det är sport vi håller på med, dom tror vi "bara kör motorcykel"

Lycka till pojkar :D

Titta bara på René Prang och Kim Raes Jensen. De måste träna all sin lediga tid...... på öldrickning!!! Å de är snabba!! ;)

En annan träningsnarkoman är ju Skölden. Har hört att han synts i motionspåret 1 gång!! :rolleyes:

Re: Re: Hur långt vill man komma?

EazyLiving skrev:
Titta bara på René Prang och Kim Raes Jensen. De måste träna all sin lediga tid...... på öldrickning!!! Å de är snabba!! ;)

En annan träningsnarkoman är ju Skölden. Har hört att han synts i motionspåret 1 gång!! :rolleyes:

Men det är ju inte så att de bor på en rr-banor all sin tid mellan öldrickandet eller? ;)

Re: Re: Re: Hur långt vill man komma?

oFFkeFF skrev:
Men det är ju inte så att de bor på en rr-banor all sin tid mellan öldrickandet eller? ;)

Just därför... Ju mer man åker OCH dricker öl, desto snabbare blir man. Bj.o.rn har ju bara kommit till öldrickandet än så länge (och klarar det med väl godkänt i betyg!), så om han kör en full säsong rookie nästa år, så lär han bli lika snabb som Prang och Jensen! :tummenupp

Re: Re: Hur långt vill man komma?

EazyLiving skrev:

lol.. Prang dricker väldig måttligt enligt honom själv... Det måste alltså vara maten :D

Tror faktist Sköld har varit ute å kutat två gånger i vintras.. :fakta

/B

Re: Re: Re: Re: Hur långt vill man komma?

EazyLiving skrev:
Just därför... Ju mer man åker OCH dricker öl, desto snabbare blir man. Bj.o.rn har ju bara kommit till öldrickandet än så länge (och klarar det med väl godkänt i betyg!), så om han kör en full säsong rookie nästa år, så lär han bli lika snabb som Prang och Jensen! :tummenupp

'ÖlBjörn' som Jessica kallar honom för att hålla isär alla kufiska typer i depåerna....

Björn fy fan... jag har kommit på det..

Du o Sköld ger Era ägarbevis till mig, sedan får du ett försprång på 10 sek innan skölden ger sig av. 10 varv, först i mål får den andras båge... :tummenupp

Lovar att du kommer gasa som en tok.....hehe...

K-Micke skrev:
Om det är omvänt proportionellt :confused: så får väl Björn köra HD istället. ;) ...
Har jag gått å blivit dum eller? Högre varv --> lägre tid. Stiger varvet så sjunker tiden. Köpa HD --> varvet sjunker --> tiden stiger. Är inte det ett omvänt förhållnade :confused:

Sorry för OT:et. Bara måste få klarhet i detta.:hej

Last edited:
emullo skrev:
Björn fy fan... jag har kommit på det..

Du o Sköld ger Era ägarbevis till mig, sedan får du ett försprång på 10 sek innan skölden ger sig av. 10 varv, först i mål får den andras båge... :tummenupp

Lovar att du kommer gasa som en tok.....hehe...

Tror Bj.o.rn behöver minst 1 minuts försprång för att han ska ha en chans på 10 varv... :D

Fixa din signatur Bj.o.rn, du fightas precis överallt UTOM på "the racetracks"! :D

Hur gör man för att inte kracha undrar jag! :crash
Nio stycken hittils i år.. undrar hur f*n det ska gå när jag hoppar på en större hoj :eek:

kajlyl skrev:
Nio stycken hittils i år.. undrar hur f*n det ska gå när jag hoppar på en större hoj :eek:

Jag tycker att du ska vänta lite med större hoj tills du slutat krascha så förb-t mycket :) Träning ger färdighet, på't igen!

kajlyl skrev:

Har du analyserat varför du kraschat alla gånger? Eller har du skakat av dig vurpan och glömt bort vad du gjorde för fel?

kajlyl skrev:

Jag har inte kört ikull sen '98.. är du snabbare än mig? :eek:

/B

Analyserar alltid mina vurpor! ..men ni skulle bli förvånade om ni visste hur stor variation man kan ha på krachanledningen :)

Men jag är inte den som ger mig :crash Än så länge har jag inte skadat mig(allvarligt)..

Övning ger färdighet!
Kracher ger erfarenhet :rodnar

Hmmmm, trött som jag är så kommer jag med detta utlåtande till dig :rolleyes:

Om nån håller en pistol mot din frus tinning när du kör och lovar att trycka av om du inte kommer in som etta...... gasar du inte då? :crash
För då försvinner väl de tankar du har om hur ont det gör att kasa lite eller att hojen kommer kosta att laga?

Nattinatti :hej

Bj.O.rn för f-n, du kör ju en j-la traktor till Motorcykel. Farfar konstaterar ju själv att hans åbäke är för bängligt, och då har han ändå preppat sin till förbannelse. Skutta upp på en modern (din är ju för bövelen över ett decennium gammal) sporthoj, typ från japan, så har du dina sekunder där inom loppet av en tidsträning.

Du har nämligen gått i en bra skola, dvs klara av att bli hyffsat snabb på en Ducce, byt till något lättkört och du kan bli riktigt snabb. Se bara på pratkvarnen från Adrenalinköping, han blev snabb först när han satte sig att åka radfyra :D Du lär varva andra fjollor som aldrig gått i den hårda skolan och växt upp på italienska traktorer :p

Annars så är det bara att hålla med burkslaven: bättre flås, mindre mage och mera muskler, så kommer varvtiderna.

Själv envisas jag med att köra gat-traktor och har inte motionerat seriöst på ett decennium, så jag är hur långsam som helst :crash

Testade dock ett par radfyror på Åsen för första gången i helgen... och var plötsligt hur snabb som helst :D Kunde ju hålla på och gasa till 15'000 varv istf 8'000, typ nästan dubbelt så snabbt!!! :fakta

Ölträning lär du förövrigt få på mötet i helgen.

Lördag :öl
söndag :zpy

/T

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...