Fråga om Woodcraft värmare

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Tja!
ska man ha nån special kontakt för att kunna använda 230V på dessa?
Antar enl bild att övre är 110 och nedre 230, kanske någon som kan bekräfta?

körde på de övre läget hela helgen, men värmarna blev aldrig så himla varma, en diod på värmarna som lyser rött ska bli grön när den når rätt temp,
660BE4A8-189A-4811-B3F8-29A6F23AD264.jpeg57F83578-1EEC-4946-A0DA-08242787DD1D.jpeg
 
Stämmer, övre 110v, nedre 230v. Varför har du ens en traffo? Har du köpt en 110v värmare?
 
Är inte woodcrafts värmare på 120v eller något sånt konstigt?
Har för mig att de inte fanns 230v när jag tittade på såna för 7-8år sen.
 
Det nedre är ju ett sådant universaluttag som kineserna brukar klämma på billigare grejer, så har du 220 in ska du nog använda det undre...
 
Är väl en sån transformator där man på baksidan kan ställa om det ska vara 230v eller 110v in.
Har du 230v in ska du använda den som ger 110v ut.

Detta under förutsättning att däckvärmarna är på 110/120v.
 
Vilken effekt är transformatorn på?
2000w
Vad används då transformatorn till?
Inte alls. Däremot kan man ställa om den till 110v in och då behöver du 230-uttag.
Är väl en sån transformator där man på baksidan kan ställa om det ska vara 230v eller 110v in.
Har du 230v in ska du använda den som ger 110v ut.

Detta under förutsättning att däckvärmarna är på 110/120v.
Korrekt. Känns betydligt smidigare att köpa 230 värmare än att hålla på med traffo
 
Vad används då transformatorn till?
Bra fråga... förgrening? ?
Om man kör 110 in får man det ut .. skulle jag tro av bilden att döma.
Men ska man få däckvärmare att funka behöver man ju spec på dom med.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top