Var Hos en potentiell arbetsgivare i onsdags.
För tillfället kunde han inte erbjuda mig en anställning helt och hållet,
Så vi började diskutera det här systemet som arbetsförmedlingen har, där dom kan betala en viss procent av min lön till en början.
Vi kom överens om att jag skulle kolla upp villkoren.
Jag har varit inskriven på abf sedan februari 2011.
Jobbade i en 3 månaders period nu i somras bara.
Ringde upp min handläggare på abf o förklarade läget.
Då säger han att jag måste vara arbetslös i 6 månader innan jag kan använda mig av deras "nystartsjobb bidrag".
Vafan? Så bara för att jag jobbade i 3 månader så är jag körd?
Jag kan få jobbet inom en vecka, men jag måste alltså vara arbetslös i 4 månader till? Jag som trodde att abf var till för att hjälpa folk komma ut i arbetslivet.
Det här måste jag väl kunna överklaga för fan? Jag gick ju 1 1/2 år som arbetslös innan denna sommaren!
Blir så mentalt utmattad av att konstant behöva bli våldtagen av alla paragrafer.
För tillfället kunde han inte erbjuda mig en anställning helt och hållet,
Så vi började diskutera det här systemet som arbetsförmedlingen har, där dom kan betala en viss procent av min lön till en början.
Vi kom överens om att jag skulle kolla upp villkoren.
Jag har varit inskriven på abf sedan februari 2011.
Jobbade i en 3 månaders period nu i somras bara.
Ringde upp min handläggare på abf o förklarade läget.
Då säger han att jag måste vara arbetslös i 6 månader innan jag kan använda mig av deras "nystartsjobb bidrag".
Vafan? Så bara för att jag jobbade i 3 månader så är jag körd?
Jag kan få jobbet inom en vecka, men jag måste alltså vara arbetslös i 4 månader till? Jag som trodde att abf var till för att hjälpa folk komma ut i arbetslivet.
Det här måste jag väl kunna överklaga för fan? Jag gick ju 1 1/2 år som arbetslös innan denna sommaren!
Blir så mentalt utmattad av att konstant behöva bli våldtagen av alla paragrafer.