Fråga om tankväska på sporthoj

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
tänkte höra om det är någon här som har en tankväska med magnet på sin sporthoj och hur det funkar sitter den kvar? blir det repor? skulle vara kul och veta för jag har hittat en fin en ifrån givi en liten fin en som jag tänkte ha på hela tiden som man kan ha plånboken telefonen och dyligt i

Det blir repor då väskan vibrerar lite hela tiden. Jag har satt en handduk under då man varit på touring. Men att ha hela tiden tror jag inte e sådär jättebra.
Jag hade på Monstern fixat en liten ryggsäck som satt fast med bärremmarna på passagerarplatsen som jag hade plånbok o.dyl i.

Hade min på i helgen till Bikemeet, 50mil.
Detta var en väska med magnetfäste.. inga märke, satt som gjutet hela resan!

Tankväska, inget problem!

korpe skrev:
tänkte höra om det är någon här som har en tankväska med magnet på sin sporthoj ...

Tankväska har jag kört med i många år utan problem, den sitter kvar i mycket höga farter (har aldrig lossnat, säkerhetsrem finns ju dessutom). Vi något tillfälle har jag fått en repa i lacken men har numera plastfilm för crosshojar som skydd (väskan har annars en softad undersida). Har en GIVI expanderbar med magneter o ryggsäcksremmar, kartfack och tre sidofack. Regnsskyddet är dock i klumpigaste laget men behövs knappast om du inte står stilla.

Vi långkörningar o mycket pack går det utmärkt att lägga hakan på väska o koppla av :-)

Jag har en från GIVI som jag har använt i drygt 4 år nu och den sitter som gjuten och ger inga repor. Men de som har fått repor har vål fått någon metallspån på magneterna kan jag tänka mig.
Den enda nackdelen med tankväska är att det är svårt att köra sportigt. Skall jag bara ha med mig lite småsaker så brukar jag använda en liten ryggsäck, då kan man klänga runt på hojen bättre :D

tack för svaren!!! men den väska jag tittat på är skitliten alltså det går väl i en tele plånbok nycklar snusdosa och en film sen är det fullt men jag har redan en stor tankväska för touring resor men den är ju JÄTTE stor så den vill jag inte använda dagligen :lol men den lilla ska jag fan köpa sen skitbra ju slipper man krångla med ryggsäck

korpe skrev:
tack för svaren!!! men den väska jag tittat på är skitliten alltså det går väl i en tele plånbok nycklar snusdosa och en film sen är det fullt men jag har redan en stor tankväska för touring resor men den är ju JÄTTE stor så den vill jag inte använda dagligen :lol men den lilla ska jag fan köpa sen skitbra ju slipper man krångla med ryggsäck

Skall du bara ha plånboken i så är väl inte magneter så bra med tanke på plastkort som sen inte funkar kanske........

UnderDOG skrev:
Menar du den där lilla gayiga som ser ut som en sminkväska för :tuttar

??

//Anders.

Om det är en sån så ska man ABSOLUT INTE ha plånkan med kort i. Då fynkar de inte sen, (har jag hört) :7peta de varnar dessutom för detta syndrom om du kikar på en sån väska i mc butikernas kataloger

Och jag kan intyga att de INTE funkar sen. Kul att samtliga tre jag använder blev helt oanvändbara på en gång...

TinaTjejen skrev:
Om det är en sån så ska man ABSOLUT INTE ha plånkan med kort i. Då fynkar de inte sen, (har jag hört) :7peta de varnar dessutom för detta syndrom om du kikar på en sån väska i mc butikernas kataloger

De sitter som berget, det gör min iallfall! Men ha INTE dina plastkort i den.. jag har pajat mitt kort på det sättet.. Se bara till så att du inte sätter väskan över avluftningsslangen för tanken (om du har en sådan).. Jag hann skruva ner halva hojen mitt i mörkaste småland kl 2 på natten förra sommaren innan jag kom på att slangen var klämd. Kom ingen soppa... Trött som jag var så tog det en och en halv timme innan jag lyckades fundera ut det. :huvet Menmen... flyttade väskan en centimeter bakåt, och sen funkade det! :tummenupp

enhjuling skrev:
Skall du bara ha plånboken i så är väl inte magneter så bra med tanke på plastkort som sen inte funkar kanske........

japp, detta bör påpekas mer än en gång! :fakta

Jag har lärt mig den hårda vägen att plastkort och magneter inte bör vara alltför nära varandra. :brinnerup :hihi

Bättre att fixa till så att du kan ha grejerna i kutsen där bak! :)

korpe skrev:
Det går ju att köpa en tredelad också. Jag har en variant där man kan anpassa tankväskan efter behov. Dessutom var den snorbillig på louis.de

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra