Fråga om Ställbara fotpinnar.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
PP-Tuning,Valter moto eller Tamburini?

PP-tuning kostar ju 1000:- mer än de två andra. Hittat även Vortex på Ebay för 2900:- inkl lev.

Nån som har nåt att säga om dessa nämnda? Eller några andra märken som är intressanta?

/WP

Är det bara Grevens som har dessa PP pinnar? Jag har ingen bekant där,och att dega 3750:- vill jag inte :)

//WP

Man får ju inte alltid som man vill :tuttar

ghilles! tycker jag iaf! fördelen med PP är ju att du kan köpa reservdelar på alla tävlingar av greven!
VM är också bra!

gilles eller kanske harris

Så som jag har sett så kostar Gilles och Harris lika mycket som PP. Så dom känns inte så lämpliga just för mig.

Nån som brukat Valter moto? Duger dom åt en torpare som mig? Är det pinnar gjorde för bruks eller bara se bra ut?

/WP

Jag har haft hoj med Valter Moto på, fick dock problem då jag åkte omkull och behövde ny pinne för att kunna köra mer, annars är det väl ingen större skillnad på funktionaliteten. Kolla om det skiljer i pris på utbytespinnarna.

Hej!
Valter Moto hade jag på min zx7-a och det var då inget fel på dom. Tipo 1 var dessutom rätt billiga ca 2000 om jag minns rätt.
Per :squid

PP Tuning I ditt fall är detta inte aktuellt men om nån har en k5 - k6 och yoshimura så tänk då på att man endast kan ha dom i översta läget!!!

Kom bara att tänka på en sak, varför måste du ha ställbara? Jag skulle ha köpt icke justerbara. De är billigare, och handen på hjärtat, hur ofta ändrar man inställning på fotpinnarna?

Kom bara att tänka på en sak, varför måste du ha ställbara? Jag skulle ha köpt icke justerbara. De är billigare, och handen på hjärtat, hur ofta ändrar man inställning på fotpinnarna?

Du har rätt. Jag har formulerat frågan fel. Det jag vill åt med nya pinnar är att vända på växlingen så quickshifter´n kan sitta på sin plats.
Kanske ska titta på Valtermotos fasta pinnar. Såvida att dessa går att ändra i växelläget.

/H Tack för alla tankar och svar.

Du har rätt. Jag har formulerat frågan fel. Det jag vill åt med nya pinnar är att vända på växlingen så quickshifter´n kan sitta på sin plats.
Kanske ska titta på Valtermotos fasta pinnar. Såvida att dessa går att ändra i växelläget.

/H Tack för alla tankar och svar.

Kördet ValterMoto, med reverserade växellägen, på min R1-04 utan problem (fick dock dra om ett par dräneringsslangar för att köra reverserat). Ska du använda för gata så tänk på att du måste montera tryckgivare till bromsljuset. Det gäller säkert en del andra märken också.
Kompisen kör också ValterMoto på sin R1-06 med reverserade växellägen samt Quickshifter.

/R

Kördet ValterMoto, med reverserade växellägen, på min R1-04 utan problem (fick dock dra om ett par dräneringsslangar för att köra reverserat). Ska du använda för gata så tänk på att du måste montera tryckgivare till bromsljuset. Det gäller säkert en del andra märken också.
Kompisen kör också ValterMoto på sin R1-06 med reverserade växellägen samt Quickshifter.

/R

Kör bara bana. Kanske kan hitta några Valtermoto som passar. Varför finns dom att välja med eller utan Heelguard?

/H

Saknar faktiskt möjligheten att kunna ljustera på min nya hoj med valtermoto så jag kommer köpa plattor för att kunna ljustera fotpinnarna till nästa år.

På förra hojen så sänkte vi pinnarna ett snäpp när vi körde endurance, samt att det var skönt att kunna anpassa körställningen annars med.

Nu kostar Valtermotos pinnar 3200:- med omvänd växling..och 3750:- för pp. Då smakar ju PP Bättre för bara 500 kakor extra.

Får börja smöra in mig hos nån åf på dessa PP ;) Gratis reklam på min vackra cykel erbjudes ha ha

Tack för alla svar.

/H

Saknar faktiskt möjligheten att kunna ljustera på min nya hoj med valtermoto så jag kommer köpa plattor för att kunna ljustera fotpinnarna till nästa år.

På förra hojen så sänkte vi pinnarna ett snäpp när vi körde endurance, samt att det var skönt att kunna anpassa körställningen annars med.

jag kör med valtermoto ljusterbara på min cykel nu och körde halva säsongen med PP:s fotpinnesatser, och det var ingen skillnad, det enda som jag ser kan vara jobbigt på mina nuvarande valtermoto är att själva fotpinnen på höger och vänster sida är olika, pga att högersidans fotpinne är axeln på hävarmen till fotbromsen, vilket gör det jobbigare för en annan att göra 2 olika program när man vill göra egna fotpinnar själv:näsblod

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park