Fråga om motardbanor

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
fick syn på en "billig" motard kittad yamaha yzf 426 -01 och blev väldigt sugen på att köpa, men frågan är.

vart inom skaraborg finns det banor som tillåter motarder där och hur ser tränings tiderna ut? kostar skjortan och öppet så man kan köra någon enstaka gång i månaden eller hur funkar det?

kör för tillfället quadcross på falköpings banan men vill testa något nytt men är dock helt grön inom motarder så skulle vara tacksam om någon vänlig person kan berätta för mig va det är jag egentligen försöker ge mig in på:D

tack på förhand

Örebro är väl inom träningsavstånd, kanonbana öppen ofta, även på julafton :tummenupp

ok jo det får man väl hoppas i sådana fall, men hur är det med lidköpings nya motorstadio? har ett svagt minne av att jag har hört att det finns en motard bana där men inte lyckats fått något direkt svar än, skickat mail till deras hemsida men inge svar fått på ett par dagar nu.

någon som känner till detta och kan ge mig ett svar?=)

ok jo det får man väl hoppas i sådana fall, men hur är det med lidköpings nya motorstadio? har ett svagt minne av att jag har hört att det finns en motard bana där men inte lyckats fått något direkt svar än, skickat mail till deras hemsida men inge svar fått på ett par dagar nu.

någon som känner till detta och kan ge mig ett svar?=)

Tjenare.
vi jobbar hårt med att fixa till en bana till nästa år för oss i skaraborg..
sen är vi 2 här i skövde som åker runt å kör. bara att haka på.. du är ju från min hemstad.. inte långt till skövde ;)

kom med i gruppen på facebook om du inte redan är medlem där så kan du följa utvecklingen =)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti