Fråga om Microsoft Word (Office 2007)

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Sitter och skriver lite i Word och har fått ihop ett arbete som sträcker sig över ett par sidor, med tillhörande innehållsförteckning på två sidor. Detta skapar dock (ett ganska obetydligt) problem när det gäller sidnumreringen.

Frågan är: hur får jag sidnumreraren att börja räkna från sida 3 och inte 1? Har hittat att man kan ange start nummer (=0 om man vill 'räkna bort' en sida innehållsförteckning), dock vill den inte hjälpa mig om jag har två sidor. I detta fall blir sida 2 nu 1, men det är fortfarande en del av innehållsförteckningen :confused:

Det är inte as-viktigt att sidnumreringen blir korrekt, förutom att det ska stämma med innehållsförteckningen såklart, men finns det något klurigt sätt jag missat? Eller är det enda alternativet att skriva innehållsförteckningen separat? Det har jag verkligen, verkligen ingen lust med!

Ifall min beskrivning är ka-ta-strof, kanske bilden nedan kan ge lite hjälp

Bifogat

• ex. på innehållsf..png
    ex. på innehållsf..png
    20.1 KB · Visningar: 81
Spana på den här. Man delar upp i olika avsnitt och där avsnitt nr 2 får sidnumrering, men inte det första.

[YOUTUBE-ID]TuOfO7L1Nec[/YOUTUBE-ID]

word.jpg

Spana på den här. Man delar upp i olika avsnitt och där avsnitt nr 2 får sidnumrering, men inte det första.

Tysen tack! Nu blev det som jag önskade :tummenupp

Kom f.ö. på att jag postade denna tråd i fel del av forumet, detta är egentligen något för Datorcentralen. Pinsamt värre...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN