Fråga om MC-kapell

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Jo jag vet det har diskuterats i ett flertal trådar tidigare men jag hittar inte riktigt svaret på vad jag söker :huvet

Hojen ska stå i en täckt carport (som ett oisolerat garage men utan port) under vintern. Har upptäckt att utan kapell så blir hojen båda dammig/grusig och dessutom lägger sig kondens på stackarn. Har sett det finns kapell som är gjorda i tyg istället för PVC. PVC ska man väl undvika för att förhindra kondensen eller?? Men de i tyg som påstås andas blir inte de våta istället?? Snälla, red ut förvirringen så jag tryggt kan låta hojen vila över vintern :Bugar

/J

Våta blir de väl bara om det kommer vatten på? Och en carport är ju (som du skrev) täckt = kommer väl inget vatten på den.
Och en PVC blir det nog kondens i = inte bra.

Svane skrev:
Jo jag vet det har diskuterats i ett flertal trådar tidigare men jag hittar inte riktigt svaret på vad jag söker :huvet

Hojen ska stå i en täckt carport (som ett oisolerat garage men utan port) under vintern. Har upptäckt att utan kapell så blir hojen båda dammig/grusig och dessutom lägger sig kondens på stackarn. Har sett det finns kapell som är gjorda i tyg istället för PVC. PVC ska man väl undvika för att förhindra kondensen eller?? Men de i tyg som påstås andas blir inte de våta istället?? Snälla, red ut förvirringen så jag tryggt kan låta hojen vila över vintern :Bugar

/J

Jeg har riktignok min i garage men jeg täcker den med et laken så den ikke blir dammig, har du carport blir den jo ikke våt, så laken med stretch er en meget god løsning.

Spelar nog ingen roll just nu på hösten när det är fuktigt på dagen å kallt på natten. Har ett tyg-kapell på min, och den är alltid blöt på morgonen fastän den var torr kvällen innan. Tror man måste få temperaturen under nollan innan fukten försvinner!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park