Fråga om Lindstrands kläder?

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Tjena!!!

Tänkte kolla med er som kör med Lindstrands(STR) allväderskläder om det går att ha en sån utrustning till snöskoter körning eller blir det för kallt tänkte köpa gecko jackan och lizard byxorna

T.KORPE skrev:
2499370 men snälla kör ingen med str?:mad:
Haha... nä ingen som vågar erkänna.

Jo jag kör med lindstrands. Tycker det är lite småkallt redan nu så du lär ju frysa pungen av dig på vintern...

Hetsa lagom!

Det finns ju speciella skoterkläder, satsa på det istället. Eller kör med str inunder, och ha varma överdragskläder utanpå, då får du både skydd och värme! :tummenupp

Men om om du vet att du vill ha just Lindstrands så är det väl bara att köpa en storlek större och bylta på dig mer under? Fast om det skall vara vettigt så är det nog så att kläderna är gjorda för att vara svala och inte varma.
Alltså helt fel för snöskotern :rolleyes:

Jag kör på både gecko och lizzard och det är inga varma plagg, byxorna är helt ok men kör jag när det är minus så är jackan katastrof. dock riktigt snygga kläder så man får ju bita ihop =)

köp riktiga skoterkläder..de e bara så skönt att inte behöva klä på sig massa kläder under.
köpte lynx egna kläder på rabat för 2000 spänn. 4000 förr.
körde med långkallingar o dom byxorna + tröja o jackan o de räckte gott o väl ned till 20 minus. :tummenupp

sen bruka jag rekomendera att köpa snowboardskor..
blir aldrig blöta o håller grym värme, + att dom e billigare än "riktiga" skoterdojor.
brorsan fick mina gammla o efter det körde han inte i annat, de enda negativa är att dom är lite stela. :)

De är bra, körde hela vintern med dom (mcbud). Frös nästan aldrig.

Jag använde mina Lizard i pulkabacken och åkte även skridsko med dem.ca. -10till -15.. Helt ok.
Men nu snackar vi ju inte samma temperaturer som snöskoteråkande.

T.KORPE skrev:
2502534 Vem ska man tro på då:confused:

Välj som du vill, men jag använder de fortfarande och är nöjd undantaget att byxorna lätt bränns sönder mot avgasröret. Jag hade inte kört varje dag hela vintern, även de värsta vinterdagarna med dom om jag frös eller på annat sätt var missnöjd med dom.

skulle aldrig använda som till skoterkörning om du inte bara ska hålla på med lek o stunt så du håller dig varm..på fjället hjälper inga lindstrands..
har kört skoter(utan lindstrnads), samt hoj både vinter o sommar med linstrands..
blir mycket varmare o köra hoj på vintern en skoter.
finns ju nästan ingen isolering på dessa kläder..

vet inte om de går o räkna ut.
men på en lång is en sen kväll då det är 20 minus ute o du ligger i 120+ är de ganska kallt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back