Fråga om KTM 660 sm

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Tjena!EN Ktm 660 sm har orginal typ 35 hästar enligt effektsiffror jag läst om i bike, dom nämde att det var i strypt utförande!Var sitter strypningen samt vad blir effektökningen typ??

God Jul på er!!!!! :tomten

Strypningen sitter på lite olika ställen. Trottelstopp i fuggen och en annan nål, två lock (ett litet å ett stort) på luftburken, gnistgaller i ljuddämparen samt byte av lågfartmunstycke. Ostrypt effekt brukar ligga på ca 55 bakhjulshästar. Min med Akrapipa ger 61hk/66nm på slangen.

Edit: Jag hann svara före Gurun!?! :va :arsele

Last edited:
Hellraider skrev:
Tjena!EN Ktm 660 sm har orginal typ 35 hästar enligt effektsiffror jag läst om i bike, dom nämde att det var i strypt utförande!Var sitter strypningen samt vad blir effektökningen typ??

God Jul på er!!!!! :tomten
Se mellan fingrarna på alla effektsiffror som du ser som fabrikerna anger. Antingen brukar de vara strypta, eller också drömsiffror från fabriken...

Okej, tackar!!

Om man vill ta bort strypningen då,är det ett jävla bök eller???Verkar vara ett bra köp med tanke på försäkringspremien ,måste bli jävligt låg när den är reggad med med 32,5 hästar i papprena,men har typ 60hk utan strypning!!!! :yoparty
För övrigt är det en bra hoj eller, Hade tänkt köra å leka inne i stan mest????

Hellraider :tomten

Hellraider skrev:
Om man vill ta bort strypningen då,är det ett jävla bök eller???Verkar vara ett bra köp med tanke på försäkringspremien ,måste bli jävligt låg när den är reggad med med 32,5 hästar i papprena,men har typ 60hk utan strypning!!!! :yoparty

det går rätt fort att fixa till det!! vi tog det i slowmotion fart på min men inom en timme så var det klart!! inget bökigt heller direkt!! jag e nöjd med min det lilla jag hunnit kört än!!

Hellraider skrev:

Man får inte försäkra på begränsad effekt om du inte har mellankort :mattias

Marals76 skrev:
Nä! Men när en båge kommer strypt så räknas det som ursprungseffekt och då kan du försäkra de på det. Däremot så kan du inte strypa den till lägre...

Ursprungseffekt gäller som sagt och då är det vad som står i papprena.

Å andra sidan så offroadförsäkrar väl de flesta och då spelar effekten ingen roll, inte för mig iaf.

- Johan

Marals76 skrev:

Bilsport & mc skiter i effekt, offroad som offroad... samma premie (beror bara på var man bor)! :tummenupp

Edit: ooups...liiite gammal tråd, så går det när man söker men den förtjänar säkert ett lyft... :)

Suomalainen skrev:
Edit: ooups...liiite gammal tråd, så går det när man söker men den förtjänar säkert ett lyft... :)

Visst gör den det! :tummenupp

Är själv nyfiken på om avstrypningar verkligen gjorts av tidigare ägare... Hur kollar men enkelt fuggen? Gnistgaller, måste man borra upp popnitarna för att få bort det?

Goldwing_WannaB skrev:
Visst gör den det! :tummenupp

Är själv nyfiken på om avstrypningar verkligen gjorts av tidigare ägare... Hur kollar men enkelt fuggen? Gnistgaller, måste man borra upp popnitarna för att få bort det?

Säljs knappt några med strypningarna isatta. KTM levererar dom inte ens strypta till Claessons i bromölla berättade förs.

Apropå försäkringen: Eftersom hojen inte är strypt på pappret så kan man inte avstrypa och omförsäkra. 24 Kw är det som den är inreggad med (COC) och så är det... Försäkringsbolaget vet inte vart eller hur strypningarna ska sitta eller ens att dom finns...

//jaG

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back