Fråga om kompensation vid problem

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hjälp! Konsumentfråga, problem med 3

Jag har haft stora problem med 3 sedan i juni. Skaffade abonnemanget i maj.
Fram till den 12/10 har jag fått kompensation, dock utan att felet är avhjälpt.

Med andra ord har jag fortfarande samma fel men 3 vägrar ge mig mer ersättning. De hävdar att de har gett mig mer ersättning än vanligt.

Har äntligen fått abonnemanget brutet, men det sägs inte upp förrän om några veckor.

Borde jag inte få kompensation för tiden 12/10 fram tills kontraktet bryts då felet inte är fixat? Det handlar om 3 månader med fel utan kompensation.

Hjälp, nån som vet?

Last edited:
Du har rätt att få kompensation om säljaren inte kan avhjälpa felet inom rimlig tid. Med det brukar det menas ca 3-4 veckor. Efter det har du rätt att få köpet hävt.

Låt mig gissa att du sitter med en NEC 616?

Jag har inte fåttt någon hjälp alls, förutom ett brev där jag kunde uppgradera telefonen. Men blev förbannad när det stog "gäller så långt lagret räcker" vad är det för stil när man säljer skit?

3 är det sämsta jag varit med om. Har aldrig haft så mkt problem ngnsin med ett företag tidigare! Så fort jag fått mina pengar de är skyldiga mig så skippar jag deras "tjänster" och skaffar mig comviq kompis i stället...

Visst ska du få kompensation! Det enda som funkar på dem är att vara otrevlig och envis som få, så du kopplas till ekonominavd. De på kundservice kan inte göra ett dugg utan tillstånd, så se till att försöka slippa dem direkt. Och pratar du ändå med ngn där, så se till att ta personens namn så du har ngt att komma med nästa gång du ringer och påpekar att inget hänt.

Inga konkreta råd eftersom det är så många 'beror på'. Vet inte vad du har haft för problem och vad som står i ditt avtal osv osv.

Men gå in på konsumentverket och/eller ARN's hemsidor, läs på om konsumentköplagen, kolla vad som står i abonnemangsavtalet. Sen är det bara att köra hårt och hävda din rätt. Tjat lönar sig!

Emmi skrev:
Jag har haft stora problem med 3 sedan i juni. Skaffade abonnemanget i maj.
Fram till den 12/10 har jag fått kompensation, dock utan att felet är avhjälpt.

Med andra ord har jag fortfarande samma fel men 3 vägrar ge mig mer ersättning. De hävdar att de har gett mig mer ersättning än vanligt.

Har äntligen fått abonnemanget brutet, men det sägs inte upp förrän om några veckor.

Borde jag inte få kompensation för tiden 12/10 fram tills kontraktet bryts då felet inte är fixat? Det handlar om 3 månader med fel utan kompensation.

Hjälp, nån som vet?

Lite svårt att svara på om du inte avslöjar vad för problem du haft.....

Fick problem med att:
- ringa (då det bara fungerade ibland)
- ta emot samtal (trots full mottagning kan inte samtal tas emot, de som söker mig får ett felmeddelande)
- skicka och ta emot sms (dyker inte upp alls eller dyker upp dygn senare, både från och till telefonen)
- MMS fungerar sällan att varken skicka eller ta emot
- telefonen hänger sig, stänger av sig och skickar tomma SMS
- Vodafones nät som ska användas när 3nätet fungerar funkar väldigt dåligt och det är lång tid man inte har mottagning medan mobilen byter nät.

Markus skrev:
Okej, är det för att det fungerar så bra eller för att man faktiskt kan lyssna på riktig musik i den fantastiska maskinen?

Om man vill ha tillgång till snabb uppkoppling mobilt så är 3G bra. Vill man bara ringa så kan man lika gärna köra 2G.
jag har en telefon från 3 för just datatrafik (primärt), samt en 2G-nalle som jag har ett Telia-abb till.

För att relatera till frågeställningen, om de medgett fel genom att kompensera så skall de självklart kompensera det felet tills felet är avhjälpt.

Last edited:
Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...