Fråga om klassikerförsäkring

DS76

Ny medlem
Gick med
23 May 2020
Hoj
Ingen just nu
Är det någon som har koll på om man kan få en klassikerförsäkring på en Honda CBR 600 F?

Så vitt jag vet är det bara hojar tillverkade fram till 1995 som kan få klassikerförsäkring och dessutom inte riktigt alla, t ex så går det inte med en 1992 CBR900 om de inte ändrat reglerna sedan jag kollade för något år sedan.

Jag provade med ett regnummer på en -97a som jag hittade på blocket och det funkade inte.

Mvh,
Ingvar

1990-95 borde jag såklart skrivit

Ursäkta jag var lite ironisk där... Men du kan nog hitta en billig försäkring oavsett om den är klassisk eller inte gissar jag. Min 1100 -94 kostar i stort sett noll och ingenting i försäkring på Bilsport å MC. Här kan du även se vad som gäller på MHRF https://mhrf.se/forsakring Göran Kölborn är en bra och trevlig kontakt där. Lycka till :)

Tack för svar. Får kolla runt lite då.
Mvh. Danne

Så vitt jag vet är det bara hojar tillverkade fram till 1995 som kan få klassikerförsäkring och dessutom inte riktigt alla, t ex så går det inte med en 1992 CBR900 om de inte ändrat reglerna sedan jag kollade för något år sedan.

Jag provade med ett regnummer på en -97a som jag hittade på blocket och det funkade inte.

Mvh,
Ingvar

Ingen fara på taket:-)

Och tack för tips. Ska kolla in MHRF.

Mvh. Danne

Ursäkta jag var lite ironisk där... Men du kan nog hitta en billig försäkring oavsett om den är klassisk eller inte gissar jag. Min 1100 -94 kostar i stort sett noll och ingenting i försäkring på Bilsport å MC. Här kan du även se vad som gäller på MHRF https://mhrf.se/forsakring Göran Kölborn är en bra och trevlig kontakt där. Lycka till :)

Nyheter
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma