Fråga om hojval

Status
Ej öppen för fler svar.

stoffee

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Dominator
duger ybr i fart och kraft eller e xt snabbare och rappare på lansväg

(ja e ny på sporthoj.com så e inte så insat hur det funkar:)
 
Kan börja med:
Varför står det att du redan har hoj?
Sen är de väl samma sega motor i båda? Köp tvåtakt :tungan
 
samma motor båda går ungefär lika kasst. Om du bara ska köra landsväg skulle jag köpt en ybr :)
 
Kan börja med:
Varför står det att du redan har hoj?
Sen är de väl samma sega motor i båda? Köp tvåtakt :tungan

ja har en ybr men vill kanske byta mot xt

gälande två takt så visst e tvåtsktsn rappare men fyrtaktan e inte lika hysterisk och 4-taktan går mycket finnare i moton.

farsan gillar inte heller 2-takt heller:

samma motor båda går ungefär lika kasst. Om du bara ska köra landsväg skulle jag köpt en ybr :)

tack för tippset ja tror nog att ja behåller ybr .
 
Last edited:
ja har en ybr men vill kanske byta mot xt

gälande två takt så visst e tvåtsktsn rappare men fyrtaktan e inte lika hysterisk och 4-taktan går mycket finnare i moton.

farsan gillar inte heller 2-takt heller:



tack för tippset ja tror nog att ja behåller ybr .

Då lär du ju veta om den "duger i fart o kraft" :confused:
Konstig formulering...

Har du testat en mildare 2takt?
Sen vad spelar de för roll om din farsa inte gillar, det är du som ska ha kul på hojfan ;)
 
Vad ska jag välja? optimistJolle eller räcker det med simfötter?

ja har en ybr men vill kanske byta mot xt

gälande två takt så visst e tvåtsktsn rappare men fyrtaktan e inte lika hysterisk och 4-taktan går mycket finnare i moton.

farsan gillar inte heller 2-takt heller:



tack för tippset ja tror nog att ja behåller ybr .
Kanske för han är medveten om att 2-t går såå mycket bättre och är rädd om lilla dej.
 
Last edited:
tyck till om sportcycklarna

jusst nu tror ja att det är hård konkurans på sportcycklarna sida. Aprilian har nog tillsamans med Cagivan varit de ganska överläksna när det gäller häst och hondan har varit billig.
Men nu när den snygga derbin har kommit tror ja att den kommer konkurera bra med italienarna.
Yamahan yzf ,en är ricktigt rejäl och den tror ja blir en riktig sukse även om det är 4-takt. Hondan kommer finnas kvar men det känns som andrahands värdet e dåligt.


mit vall liger nog på yaman , den är rejäl och snygg . det käns med andra ord som kvalite.
derbin gillar ja den e riktigt snygg men det e tyvär 2-takt ock ja gillar inte det.

kom med egena tankar och gämföranden!
 
Då lär du ju veta om den "duger i fart o kraft" :confused:
Konstig formulering...

Har du testat en mildare 2takt?
Sen vad spelar de för roll om din farsa inte gillar, det är du som ska ha kul på hojfan ;)

jag undrade helt enkelt om xt var rappare och starkare än ybr och ja vet att det va en konstig sumering

gällande farsan så gäller det att hålla gubben glad så kanske han kommer med ett bidrag till 25kw sen:)

Ska du tvunget ha fyrtakt, YZF R-125. Nog den mest kraftfulla 4-taktaren..

ja e inte lika rik som bill gats

Vad ska jag välja? optimistJolle eller räcker det med simfötter?


Kanske för han är medveten om att 2-t går såå mycket bättre och är rädd om lilla dej.

det skulle ja också tro hehe
 
Last edited:
Är det någon 125:a som kan kallas för "sport" så är det Rs och Mito.

4-t 125 kommer aldrig bli "sport".
 
Cagivan och RSen är nog fortfarande i en klass för sig

Hade du gjort din läxa hade du vetat att GPRen har samma motor som DT i grunden :tummenupp
Alltså inte de vassaste verktyget i lådan. Den ligger nog alltså i klass med t.ex. NSR om man tänker på service och effekt.

YZFen är ju vassare än CBRen, men samtidig dyrare. Så det beror helt på vad man är ute efter, slö o halvdyr eller slöare och "billig"

Iaf mina reflektioner, nöjd? :tungan
 
jag undrade helt enkelt om xt var rappare och starkare än ybr och ja vet att det va en konstig sumering

gällande farsan så gäller det att hålla gubben glad så kanske han kommer med ett bidrag till 25kw sen:)



ja e inte lika rik som bill gats



det skulle ja också tro hehe

Jävligt konstig formulering :mattias

Jag skulle iaf inte stå ut med 4takts 125a :tungan
 
Fyfan, jag orkar inte räkna, men tippar på 25-30 stavfel.

jojo stavfel är stavfel men vem bryr sig förutom snobbarna i stokholm
det e tanken som räknas eller misstar jag mig

Gjorde en snabbkoll o fick de till 26, så bra gissat :tummenupp

Sen om han vill bli "junarlist" så får han nog bättra på språket lite :D

junarlist vill ja inte bli jag bara försökte få igång en dibatt här!

men du hade en bra tiori om cbr och yzf, så jo visst yzf borde vell jämföras med de dyrare maskinerna men taktana tycker ja får della par med varandra, 2 med 2 och 4 med 4.
jag var och provsatt cbr och yzf herom dan och effter att ha provat yzf kändes cbr som en sådan här sachs madass alllså inte spicielt stabill och jag tycker at yzf är värd 40.000 i maskin medan cbr känns tanigg.

Och jag vet att jag stavar som skit
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top