Fråga om fast IP nummer ?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Jag sitter på BB och har idag inte fast IP och jag har fn 5 ip adresser.

På dessa går min Apple Tv2, playstation, 2 st laptops och TV.

Nu har jag skaffat en nätverksserver/hårddisk som automatiskt tar en backup på min laptop och jag skulle vilja komma åt denna när jag är ute och reser därav frågan om att skaffa fast IP.

Så då funderade jag på att skaffa BB´s fasta IP men vad måste jag då göra för att få alla andra grunkor att lira ut mot nätet när detta behövs ?

förslag bitte..:tummenupp

Prexis exakt, du har en app körandes på en av dina anslutna enheter i ditt nätverk som uppdaterar dyndns.com så att du alltid kan nå ditt lokala nätverk via t.ex. nicotin.dyndns.info

Prexis exakt, du har en app körandes på en av dina anslutna enheter i ditt nätverk som uppdaterar dyndns.com så att du alltid kan nå ditt lokala nätverk via t.ex. nicotin.dyndns.info

så nu har jag då testat och skapat ett nicotin konto hos dom.

now what ?

Installerade en mjukvara på min laptop och även vad dom rekomenderade en open VPN klient.

Och här kommer newbee frågan, jag vill ju komma åt min iomega nätverksdisk men jag har inget alternativ att ställa in dns vad jag vet på den.

El joo det fanns men min dns address ville den inte ta :newbee

help bitte..:tummenupp

Openvpn behöver du inte köra. Du installera en dyndns-klient på din windows-dator eller ställer in någon annan enhet att uppdatera dyndns. Om du har fem publika adresser är det enklare att sätta de fem bakom en router där du sätter upp dyndns och sen styr respektive port till de lokala enheterna. Då är det även enkelt att via OpenVPN ansluta till ditt lokala nätverk. Rekommenderar en WNR3500L körandes TomatoUSB v1.28.

Har du ens registrarat en dns adress hos dem?

typ nicotin.dyndns.org

Sedan conectar du till detta namnet istället för ip adressen.

Dock måste du ju som sagt ha något som uppdaterar dns:en med ditt
nya ip som du får då och då. Antingen app på en av burkarna eller om du har tur har du stöd för det i en av dina routrar eller dylikt.

så nu har jag då testat och skapat ett nicotin konto hos dom.

now what ?

Installerade en mjukvara på min laptop och även vad dom rekomenderade en open VPN klient.

Och här kommer newbee frågan, jag vill ju komma åt min iomega nätverksdisk men jag har inget alternativ att ställa in dns vad jag vet på den.

El joo det fanns men min dns address ville den inte ta :newbee

help bitte..:tummenupp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt