Fråga om dvd bränning

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
någon som vet hur man gör om man vill bränna flera bin/cue filer på en DVD skiva (om det nu går förstås)

Eller har en länk till någon guide ????

Jag personligen kör med NERO 6.XXXXXX

Uffe

R1 Uffe skrev:
någon som vet hur man gör om man vill bränna flera bin/cue filer på en DVD skiva (om det nu går förstås)

Eller har en länk till någon guide ????

Jag personligen kör med NERO 6.XXXXXX

Uffe

Det borde inte vara några problem att markera flera bin-/que-filer och sedan dra dom över för att bränna. Detta förutsatt att det finns plats på skivan.
Ska försöka leta efter en guide, har en bra länk någonstans. Återkommer när jag hittat den.

/Johan

*edit*
Prova DENNA länken
*/edit*

Last edited:
Enkelt.

Starta Nero StartSmart och gör som på bilderna...

Bifogat

• nero1.jpg
    nero1.jpg
    46.5 KB · Visningar: 124
  • nero2.jpg
    nero2.jpg
    110.2 KB · Visningar: 142
CJ900RR skrev:
Enkelt.

Starta Nero StartSmart och gör som på bilderna...
Måste pröva det nästa gång och se om det går....

Tack för förslaget

R1 Uffe skrev:
Måste pröva det nästa gång och se om det går....

Tack för förslaget
fast vänta lite. vad menar du med flera bin/cue-filer? det är ju en avspegling utav en skiva...

du borde väl kunna välja att bränna en vanlig data-skiva. då borde du ju kunna dra dit bin och cue-filerna precis som vanligt. läste inte frågan ordentligt igår :tungan

men i alla fall. tror att det borde gå så som jag skrev där uppe. annars får du väl packa dom i en zip-fil och bränna dom, som vanlig data-skiva...

CJ900RR skrev:
fast vänta lite. vad menar du med flera bin/cue-filer? det är ju en avspegling utav en skiva...

du borde väl kunna välja att bränna en vanlig data-skiva. då borde du ju kunna dra dit bin och cue-filerna precis som vanligt. läste inte frågan ordentligt igår :tungan

men i alla fall. tror att det borde gå så som jag skrev där uppe. annars får du väl packa dom i en zip-fil och bränna dom, som vanlig data-skiva...
Alltså om jag har tex 3 filmer i bin/cue format och vill ha dessa 3 filmer på en dvd skiva, hur göra

R1 Uffe skrev:
Alltså om jag har tex 3 filmer i bin/cue format och vill ha dessa 3 filmer på en dvd skiva, hur göra
Aha..

Till det behöver du ha Nero 6 Ultra Edition... Tror att det finns en guide i programet hur du går tillväga. Har tyvärr inte det installerat själv.

Går vad jag vet inte bränna flera cd-image filer till en dvd. Alternativ 1 är ju bränna som data cd sen mounta filerna via ett program i windows. Andra alternativet är att "packa upp" filerna sen fixa om dem och bränna till en skiva. Andra alternativet lär inte funka på data/spel/program skivor då dem har spår på skivan som skydd/extra saker. Dessa spår följer inte med vid uppackningen.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8