Fråga om cr 250...

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Hej!

Jag har snart köppt en cr 250 -91 som jag ska busa lite med i vinter...

Frågan är när motorn uppgraderades...?
Alltså, detta är ju en -91 men om man ska köpa en reservmotorn till den som man kan plocka delar från...vilka årsmodeller kan man då köpa...?

Från tex. -85/-93 elr när blev de ny motor...? Kanske är de så att motorn bara fanns ett år...:va

Mvh
 
-92 har inte samma cylinder(annan avgasport)! inte heller förövrigt samma

före 91 vet jag inte...
 
jonko skrev:
-92 har inte samma cylinder(annan avgasport)! inte heller förövrigt samma

före 91 vet jag inte...
Okok...för jag har hittat en motor som är en -85...och den hojen som jag har köppt är en -91...så ja undrar om man kanske kan ta delar från en -85 då....
 
jag hade själv en 91 för ett tag sen och jag kollade oxo efter om det skulle passa från någe annat ... men vafaan, det du får tyag på e ju slut i så fall...

det slutade med att jag totalrenoverade den med enbart nya delar av honda!

jag har en sliten cyl om du behöver ... bara till att lägga ny beläggning på den!
:tungan
 
jonko skrev:
jag hade själv en 91 för ett tag sen och jag kollade oxo efter om det skulle passa från någe annat ... men vafaan, det du får tyag på e ju slut i så fall...

det slutade med att jag totalrenoverade den med enbart nya delar av honda!

jag har en sliten cyl om du behöver ... bara till att lägga ny beläggning på den!
:tungan
Jaja...än har inget pajjat=)

Men men...får väll se om nån svarar på när motorn uppdaterades...alltså den motorn från -85 kan ju ha ny cylle osv...förgasare osv är ju bra o ha 2 av...=)
 
jasså ? vad är så bra med att ha två förgasare?

se i ställe till att få en fullt funktionerande hojj istället för 1/2

mitt tipps är att du ska byta kolv och allmänt putsa upp hojjen och sen e de bara ti kör !
 
jonko skrev:
jasså ? vad är så bra med att ha två förgasare?

se i ställe till att få en fullt funktionerande hojj istället för 1/2

mitt tipps är att du ska byta kolv och allmänt putsa upp hojjen och sen e de bara ti kör !
Jao...men alltså om skiten pajjar...lika bra o köpa en motor om den är likadan och om jag får den för 1000 spenn....mycket grejor liksom....

Sen när ja får crossen så ska ja väll putsa upp den, dra på isdäcken och sen ska de åkas...:)
 
hur som så har jag svårt att tro att en -85 motor e lika som en -91 ...

men säkert får man de o passa om man vill ... :tomten
 
jonko skrev:
hur som så har jag svårt att tro att en -85 motor e lika som en -91 ...

men säkert får man de o passa om man vill ... :tomten
Japp de är de som är frågan i tråden liksom...när skiten uppgraderades...=)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top