fråga om besiktning

såg nu att jag istället för att göra ett nytt inlägg så editerade jag det gamla så att frågan försvann.

Iallafall. Är miniblinkers på sidorkåporna lagliga? Måste jag byta hela systemet eller bara ljuddämpare om jag vill att den ska gå genom? Måste bakramen vara monterad? Måste jag ha passagerar-bakdels-plasten monterad?
 
tack så hemskt mycket för alla svar, nu kan jag verkligen famla i mörkret och gissa mig fram
 
honkiie skrev:
tack så hemskt mycket för alla svar, nu kan jag verkligen famla i mörkret och gissa mig fram
det underlättar ju om du ger lite mer info om vad det är för hoj, vad är det för avgas system?
 
är dina blinkare E-märkta och inte sitter för taskigt till...det ska va nåt minimi mått...


ljuddämaren är det väl bara att stoppa in mer dämpull,eller om det går att dela på ljudddämparen,göra en lös extra insats som du stryper ljudnivån,visserligen går hojjen som skit....men besiktigad blir den!

bakramen tror ja att du får byta,hojjen är väl typad för 2 pers?
 
Tjenare. Har helsystem på min också o det gick bara fint o besikta den i Älvsbyn med det, även miniblinkers bak har jag o hade inte passagerarsadeln på heller. Har hört att dom inte är så hårda i Älvsbyn :) :) O det verkar stämma, för min del i alla fall :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top