Hur ska avgasporten sitta?
Själva porten ska väl ha den "längre" delen mot cylindern??
Och "locket" som vajern sitter fast i, ska den ha öppningen för varjern på åvan eller undersidan?
Min vajer lossar hela tiden
Och hur är det med avgasventilen, den är väl öppen vid tomgång och sen stänger den när man gasar, men vid vilket varvtal öppnar den sen igen? ca 8000??
För som hojen var när vajern hölls på plats så var det inget drag alls förrän man kom över 6000rpm, då hände det grejer
Och igen sen när man kom upp till ca 8000.
Själva porten ska väl ha den "längre" delen mot cylindern??
Och "locket" som vajern sitter fast i, ska den ha öppningen för varjern på åvan eller undersidan?
Min vajer lossar hela tiden
Och hur är det med avgasventilen, den är väl öppen vid tomgång och sen stänger den när man gasar, men vid vilket varvtal öppnar den sen igen? ca 8000??
För som hojen var när vajern hölls på plats så var det inget drag alls förrän man kom över 6000rpm, då hände det grejer
Vad jag vet så ska det inte spela någon roll hur locket sitter iom att det ser likadant ut på båda sidor. Avgasventilen ska öppna vid 8k varv, sedan har du ju en tvitakt så vafan går ju inte räkna med drag innan 6k varv



