Fråga om 2-delat skinnställ

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Har bestämt mig för att gå över till läder. Har provat en del ställ och föll för Alpinestar Monza. Sitter skönt och känns riktigt bra. Efter lite letande så ser jag ett Probiker PRX-4 för 170€.
Är detta i närheten av Alpinestar, Berik mfl? Är det bekvämt, säkert? Inte alltid det är "man får vad man betalar för".
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Har precis själv köpt a-stars monza,är helnöjd med det,sitter perfekt på mej,jag skulle inte köpa ett probiker själv eftersom man inte har en aning vad det är för ställ.
Om det är bekvämt, säkert är lite svårt o veta eftersom vad jag vet inte finns någon butik att prova dom.:)
Köp monza du,lär inte ångra dej.
 
Last edited:

SpaceAce

Azzazzin
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Norra Skåne
Hoj
1 st. R1 -09 gata, 1 st. R1 -09 bana
Har ett ställ av just det märket, o jag kan säga att det sitter iaf bra o jag tycker det är bekvämt.
Att det är billigt som fan är ju heller ingen nackdel.
Det är det däremot att dragkedjorna är ganska dåliga. Jag har fått byta ut den i gylfen,
gick på garantin, utan bekymmer, men nu har en till gått sönder. Den på vaden.
Jag har haft stället i två säsonger. Även en kompis ställ (likadant) har gått sönder i nån dragkedja.
Så kvaliten är kanske lite sådär...
Det finns även en affär i Staffanstorp http://www.mc-depan.com/ där du kan prova det om du vill.
Kanske lite långt, men har du vägarna förbi så finns det iaf möjlighet.
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Helsingborg - Staffanstorp kan vara värt då. Passformen och storleken är vad jag är mest fundersam över. Stl 56 satt som en keps när jag provade Alpinestar. Kan jag få ett helt Ok ställ för 170 € så kan jag lägga resten av pengarna som ett Alpinestar skulle kosta (6000.-) på sjyssta stövlar och handskar. Får väl chansa och beställa ett.
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Jag har Alpinestar Monza helstället dock är riktigt nöjd med detta. En kompis kör med Monza tvådelat och han är supernöjd också! Så det tror jag inte du blir missnöjd med om du skulle välja det alternativet.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Förstår inte riktigt folk som hela tiden ska köpa det billigaste, även om kvaliteten och passformen och i vissa fall säkerheten ruckas på... Förstår till fullo om man inte har råd, för att äga mc och allt där till är inte billigt, men ändå! Jag själv skulle aldrig i livet byta till nått billigt bara för att det är billigare och med tveksam kvalitet etc.
 

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Ort
Ängelholm
Hoj
Ducati 848 -08
Var helnöjd med mitt monza 2 delat höll bra när jag vurpade med nu kör jag iof helställ iom det blir mer bana framöver
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Är det priset du vill få ner, köp ett begat ställ av känt märke.
 

tid001

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2010
Ort
västervik
Hoj
2008 kawasaki z1000
du behöver inte va orolig om du skulle köpa ett prx4 probiker ställ om det funkar vid en eventuell klotning.
har klotat 3 gånger en gång på grus och två gånger på asfalt .
skydden och stället håller lika bra som vilket annat skinnställ på marknaden vid en klotning.
men designen på stället e ju inte lika snyggt som dom dyrare.
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Blir nog ett Monza ändå. Har även testat andra "fina" märken, Monza sitter bäst.
Men att "man får vad man betalar för" köper jag inte. Jag är inte snål, men om något reas ut för 1500.- så är det ju lockande att kolla upp. Monza är ju betydligt billigare än ett Dainese ställ för 15.000.- ska man köpa det för att inte snåla på säkerheten? Vart går gränsen? Ferarri för 2 miljoner är ju säkerligen av sämre kvallisort än en Mazda för 150.000.- Tycker det kan överdrivas ibland det här med säkerheten. Betalar man lite så får man dålig kvallitet och man dör om man åker av, medans man överlever mirakulöst om man har det dyraste.
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Blir nog ett Monza ändå. Har även testat andra "fina" märken, Monza sitter bäst.
Men att "man får vad man betalar för" köper jag inte. Jag är inte snål, men om något reas ut för 1500.- så är det ju lockande att kolla upp. Monza är ju betydligt billigare än ett Dainese ställ för 15.000.- ska man köpa det för att inte snåla på säkerheten? Vart går gränsen? Ferarri för 2 miljoner är ju säkerligen av sämre kvallisort än en Mazda för 150.000.- Tycker det kan överdrivas ibland det här med säkerheten. Betalar man lite så får man dålig kvallitet och man dör om man åker av, medans man överlever mirakulöst om man har det dyraste.


Kan hålla med att det överdrivs en aning,men dom mer kända märkena brukar väl hålla en hyfsad bra kvalite.
Sen dom allra biligaste mc-ställen kan ju ha sina svagheter som dragkedjor,(som SpaceAce nämnde),men även sömmar kan vara sämre.
Men allt kan ju gå sönder,även dyrare ställ om man har otur,,:gnissla:)
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top