Fråga med töntvarning...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Vet ni några fräcka typsnitt som man kan ha på text på skinnställ, förslagsvis för sitt namn...?

oscar skrev:
Vet ni några fräcka typsnitt som man kan ha på text på skinnställ, förslagsvis för sitt namn...?
Handel Gothic, Serpentine har typiskt "tufft" snitt. Men somliga skulle nog tycka att en välritad Helvetica är snyggare. Helvetica Super som ser "fet" ut passar troligen bäst på ett skinnställ. Ett tips: se hur de riktiga proffsen har och försök kopiera något.

Nyteknik skrev:
Handel Gothic, Serpentine har typiskt "tufft" snitt. Men somliga skulle nog tycka att en välritad Helvetica är snyggare. Helvetica Super som ser "fet" ut passar troligen bäst på ett skinnställ. Ett tips: se hur de riktiga proffsen har och försök kopiera något.

Jag kan inte kopiera, jag behöver ett redan färdigt typsnitt...

Hellst ska ni säga vad han ska ha för typsnitt, och sen maila Tony om desamma så han är underättad när skinnställen kommer. På det viset behöver oscar inte jobba alls. Jävla bortskämda racingförare :mad:

Jag röstar på Times New Roman, kursiv. Ska jag ringa honom?

Pålle skrev:
Hellst ska ni säga vad han ska ha för typsnitt, och sen maila Tony om desamma så han är underättad när skinnställen kommer. På det viset behöver oscar inte jobba alls. Jävla bortskämda racingförare :mad:

Blir inte Tony som fixar, det är därför jag måste veta nu...

Pålle skrev:

Jag har haft kontakt med honom och frågat om det är ok att maila förlagan som en vektoriserad EPS-fil. Var inga problem.

Prova www.1001fonts.com
Där kan du se hur hela typsnittet ser ut, bokstav för bokstav, innan du tar hem det. :tummenupp

(Hoppas att du inte ska ha några å.ä,ö med på stället för dom brukar inte finnas med) :kocko

:rolleyes:

Red skrev:
Prova www.1001fonts.com
Där kan du se hur hela typsnittet ser ut, bokstav för bokstav, innan du tar hem det. :tummenupp

(Hoppas att du inte ska ha några å.ä,ö med på stället för dom brukar inte finnas med) :kocko

Varför kan de inte ha en sida med alla typsnitten visade på en gång!? Är ju jobbigt att behöva klicka sig igenom alla... :(

Red skrev:

Jag provade med Åskar och det fungerade inge vidare. Andra aktuella ord som inte heller fungerar är Förlora, Depåhäng, Skinksmörgås, Posör, Pålle och Gökur.

Teddy skrev:
Jag provade med Åskar och det fungerade inge vidare. Andra aktuella ord som inte heller fungerar är Förlora, Depåhäng, Skinksmörgås, Posör, Pålle och Gökur.
Ho ho! :rofl

OT: Kollade med anledning av din lilafärgade text längst ner om programmet Salva på deras egen site på sr.se. Riktigt kul. Prästens sängar och blues med Göran Persson.

Här är några förslag....
"Outlined fonts" ser snyggt ut tycker jag.
Tog med mitt eget som ett exempel.

Bifogat

• typsnitt.jpg
    typsnitt.jpg
    44.1 KB · Visningar: 59
  • berra.jpg
    berra.jpg
    40.6 KB · Visningar: 74
Last edited:
Men Oskar ska du verkligen ha ett nytt ställ...kan du inte dekaltrimma ditt gamla pergamentställ...står ju redan oskar på det.

edit; Schysst hemsida du har ordnat förresten !

Last edited:
Vad tror ni om den här ryggtavlan? Inte till Oscar då, utan till mig själv såklart.

Bifogat

• ryggtavla.jpg
    ryggtavla.jpg
    5.6 KB · Visningar: 47
*/ ?>
Back