Fråga kolon ang. choke

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
chokevredet på min hoj sitter med vajer ner till en stång som löper genom alla
fyra förgasarna, man ser att stången löper lätt och bra till sina båda
ändlägen när jag rör på choken, Nu till frågan:

Kan choken hänga sig innuti förgasarna, lixom vad är den där genomgående stången kopplad till i förgasarna? något som kan lossna och hänga sig i
stängt läge?

Jag tvivlar på att det skulle vara konstruerat så att det kan hända. I så fall skulle ju "choke-pinnen" till varje förgasare ha en egen fjäder för att gå tillbaka och det skulle ju vara upplagt för problem.

PacMan skrev:
Jag tvivlar på att det skulle vara konstruerat så att det kan hända. I så fall skulle ju "choke-pinnen" till varje förgasare ha en egen fjäder för att gå tillbaka och det skulle ju vara upplagt för problem.

I polarns CB750 funkade det så, ungefär! När man chokade drog en vajer i choken, och när man släppte så skulle en fjäder dra allt i normalläge igen. Det gjorde den inte... Men lite smörjmedel och rucklande kan göra underverk! :)

Hoztic skrev:
I polarns CB750 funkade det så, ungefär! När man chokade drog en vajer i choken, och när man släppte så skulle en fjäder dra allt i normalläge igen. Det gjorde den inte... Men lite smörjmedel och rucklande kan göra underverk! :)

Ja, ungefär så är det på min också, men frågan var väl snarare om det fanns nån idividuell mekanism för varje förgasare så att choken skulle kunna hänga sig på bara några förgasare. Så tolkade jag det i alla fall. :)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN