Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Säkert minst 175 på hjulet.
Nordman har en Bandit 1216 och fin-topp från Bohlin och den lämnar 165 ärliga i en bevisat snål bänk med en "sketen" RS36 brygga.
Ronnys bänk?
Och ja, 175 är nog ingen utopi, om alla andra komponenter är de rätta.
Dock berättar ju inte trådskaparen vad för hoj (kubik) han undrar över... men jag utgår från att han menar 1000-1100 cc ??
Har själv ett set FCR39r på en hoj (1000cc) och den gick från mild till vild!
![]()
Motorn är en ZX9R. 175 på hjulet är mer än vad man någonsin kommer plocka ut ur den
Tänkte göra min ZX7R lite roligare med en ZX9R motor, portad, borrad, högkompskolvar, FCR 39or mm. Borde vara en rolig leksak.
Dock börjar man fundera om 750 motorn räcker kanske med liknande mods. 140 på bakan hade jag varit nöjd med, det får man nästan med en original ZX9R motor... fast jag tror att en vässad 750 hade varit coolare.
Ljudet av Keihin är ju mumma... samtidigt är ju mer cc = bättre vrid oftast. Och vrid är skönt! Iaf om man som jag är uppvuxen på 1000cc och 110nm...
Motorn är en ZX9R. 175 på hjulet är mer än vad man någonsin kommer plocka ut ur den
Tänkte göra min ZX7R lite roligare med en ZX9R motor, portad, borrad, högkompskolvar, FCR 39or mm. Borde vara en rolig leksak.
Dock börjar man fundera om 750 motorn räcker kanske med liknande mods. 140 på bakan hade jag varit nöjd med, det får man nästan med en original ZX9R motor... fast jag tror att en vässad 750 hade varit coolare.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |