Fråga, Keihin FCR 39

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Tjena!

Jag hundrar hur mycket Keihin FCR 39 mm kan leverera för effekt som max innan de blir en flaskhals?
 
Säkert minst 175 på hjulet.
Nordman har en Bandit 1216 och fin-topp från Bohlin och den lämnar 165 ärliga i en bevisat snål bänk med en "sketen" RS36 brygga.
 
Säkert minst 175 på hjulet.
Nordman har en Bandit 1216 och fin-topp från Bohlin och den lämnar 165 ärliga i en bevisat snål bänk med en "sketen" RS36 brygga.

Ronnys bänk?

Och ja, 175 är nog ingen utopi, om alla andra komponenter är de rätta.
Dock berättar ju inte trådskaparen vad för hoj (kubik) han undrar över... men jag utgår från att han menar 1000-1100 cc ??
Har själv ett set FCR39:or på en hoj (1000cc) och den gick från mild till vild! ;)
 
Last edited:
Ronnys bänk?

Och ja, 175 är nog ingen utopi, om alla andra komponenter är de rätta.
Dock berättar ju inte trådskaparen vad för hoj (kubik) han undrar över... men jag utgår från att han menar 1000-1100 cc ??
Har själv ett set FCR39:or på en hoj (1000cc) och den gick från mild till vild! ;)

Den har testats både i Bohlins och Anderssons bänkar......
 
Motorn är en ZX9R. 175 på hjulet är mer än vad man någonsin kommer plocka ut ur den :)

Tänkte göra min ZX7R lite roligare med en ZX9R motor, portad, borrad, högkompskolvar, FCR 39or mm. Borde vara en rolig leksak.

Dock börjar man fundera om 750 motorn räcker kanske med liknande mods. 140 på bakan hade jag varit nöjd med, det får man nästan med en original ZX9R motor... fast jag tror att en vässad 750 hade varit coolare.
 
Ljudet av Keihin är ju mumma... samtidigt är ju mer cc = bättre vrid oftast. Och vrid är skönt! Iaf om man som jag är uppvuxen på 1000cc och 110nm...
 
Motorn är en ZX9R. 175 på hjulet är mer än vad man någonsin kommer plocka ut ur den :)

Tänkte göra min ZX7R lite roligare med en ZX9R motor, portad, borrad, högkompskolvar, FCR 39or mm. Borde vara en rolig leksak.

Dock börjar man fundera om 750 motorn räcker kanske med liknande mods. 140 på bakan hade jag varit nöjd med, det får man nästan med en original ZX9R motor... fast jag tror att en vässad 750 hade varit coolare.

:D haha! Du har kärt besvär du!

Svårt att välja? :D

Ljudet av Keihin är ju mumma... samtidigt är ju mer cc = bättre vrid oftast. Och vrid är skönt! Iaf om man som jag är uppvuxen på 1000cc och 110nm...

Helt riktigt! :yoparty

:ofrivilligsädesavgångsmiley

En del tänder på Ducatis torrkopplingar, men de är bara blaha blaha gentemot ett set FCR-kastanjetter på tomgång! :D
 
Last edited:
Motorn är en ZX9R. 175 på hjulet är mer än vad man någonsin kommer plocka ut ur den :)

Tänkte göra min ZX7R lite roligare med en ZX9R motor, portad, borrad, högkompskolvar, FCR 39or mm. Borde vara en rolig leksak.

Dock börjar man fundera om 750 motorn räcker kanske med liknande mods. 140 på bakan hade jag varit nöjd med, det får man nästan med en original ZX9R motor... fast jag tror att en vässad 750 hade varit coolare.

Jeg har en ZX9R med 923 kubikk, portet topp og std forgassere med et ukand avgassystem och den gav 151 hester.

Har et sett FCR 39mm och en 970 sats klar og da bør jeg få 160++ hester...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top