fråga : försäkring-påställning/avställning

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
har hört talas om att man kan ställa av och på sin hoj dag för dag för att komma undan med en lite billigare försäkring.

Av och påställning kan man ju göra via vägverkets hemsida...men det man behöver är sifferkoden i skattemärket...och det tar ju lite tid innan denna kommer.

e det därmed omöjligt att ställa av och på dag för dag...eller finns det nåt knep?

:confused:

majoon skrev:
har hört talas om att man kan ställa av och på sin hoj dag för dag för att komma undan med en lite billigare försäkring.

Av och påställning kan man ju göra via vägverkets hemsida...men det man behöver är sifferkoden i skattemärket...och det tar ju lite tid innan denna kommer.

e det därmed omöjligt att ställa av och på dag för dag...eller finns det nåt knep?

:confused:

Är det inte bara att ange senaste sifferkod man har, dvs den redan skrapade?

Oavsett vilket kan det vara bra att veta att vissa bolag trots att dom har vad dom kallar avställbar försäkring bara tillåter några av/påställningar sedan så räknas den som konstant påställd...

tror att if eller th körde den varianten...

behörighetskoden kan du använda flera gånger
och när du ställer av för andra gången behöver du inte numret som är "skrapat" från märket

För 3 år sedan körde jag den valsen - regn = av, sol =på...
Lite klabb under helgerna då uppdateringen sker 9-18 vardagar... ställde man av o på under helgen kunde det bli fähl.

Efter halva säsongen tröttnade dock bolaget på all hantering och TVINGADE mig välja helårsförsäkring :fatta!

Robz skrev:
För 3 år sedan körde jag den valsen - regn = av, sol =på...
Lite klabb under helgerna då uppdateringen sker 9-18 vardagar... ställde man av o på under helgen kunde det bli fähl.

Efter halva säsongen tröttnade dock bolaget på all hantering och TVINGADE mig välja helårsförsäkring :fatta!

:va

Vilket bolag hade du då?

Skulle vara kul att veta.
Jag har alla mina försäkringar på samma bolag och skulle de "tvinga" mig att ta en helårs så ==> Putte byter bolag på alla försäkringar.
Eftersom jag inte har råd att årsförsäkra min TL, och är inte heller intresserad av det.

:hej

PutteLiten skrev:
:va

Vilket bolag hade du då?
Blev helförbaskad och gjorde mitt yttersta för att flytta alla försäkringar, men LÄNSFÖRSÄKRINGAR var fortfarande bäst...
Då försökte jag med "Försäkringsombudsmannen" - oberoende instans som hjälper en mot bolagen (trots att denne är tillsatt av försäkringsbolagen :va )
Handläggaren där sa att jag nog vinner ett juridiskt mål mot LF i detta fall, men kommer förlora några tusen på vägen.
Jag är idag OK med hel/hel 9kkr vid 3kkr i självrisk -3 år till o jag blir 40, dåååå blir det BILLIGT!!!! :arsele

(Två handläggare på LF kände mig vid namn då de av mig i snitt, fick 2 på/av-ställningsärenden i veckan :rofl )

Tackar :)

Kul att vara kändis ju... :lol

9k hel/hel var rätt ok måste jag säga!
Får nog ta och ringa LF nästa säsong då, igen...

:hej

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...