Fråga ang slipon osv.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Har ett på svetsat fläns till sliponet på orginalpipan. detta har rostat hur gör jag för att få det snyggt? vill helst att det ska se ut som polerat men eftersom de inte är rostfritt så går de väll inte? ett alternativ är väll värmetålig färg just på svetsen å flänset va tror ni?

fråga 2 mitt slipon låter för lite förra ägarn sa tillochmed att de gick igenom besiktningen? hur får ja de å låta lite mer... de e väll dämpull lindat runt i dämparn går det avlägsna lite eller rent av allt? ser ut å vara popnitat bara ta bort va?

Bifogat

• P1010004.JPG
    P1010004.JPG
    15.6 KB · Visningar: 92
  • P1010005.JPG
    P1010005.JPG
    15.1 KB · Visningar: 75
  • P1010006.JPG
    P1010006.JPG
    10.3 KB · Visningar: 71
  • P1010008.JPG
    P1010008.JPG
    25.8 KB · Visningar: 96
tailen

Fråga 3
Håller på å rensar upp baken lite ska lacka den vit och har tagit bort flärpen och ersatt den med en fastlödd/fastlimmad plast del. Vad kan ni rekomendera för spackel runt så ja får det se enhetligt ut... kolla bilden där det är rödmarkerat!

glasfiberspackel?

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    23 KB · Visningar: 67
  • 2.JPG
    2.JPG
    13.7 KB · Visningar: 68
  • 3.JPG
    3.JPG
    21.6 KB · Visningar: 89
Inte glasfiber på plast. Det finns bättre, minns inte va de heter. pp100 kan funka men kan tänkas vara lite sprött

001142_b.jpg

Beskrivning:
Det perfekta bilspacklet. Lättviktsspackel, extremt lätt att spackla och slipa. För metall, glasfiber etc. Är oföränderligt, varken sjunker eller spricker. Härdar på endast 10 minuter. 560 ml

nån erfarenhet av det? är det mer sprött än vanlig finspackel till plåt?

Jag har spacklat min bil me skiten. Har spacklat tanken på hojen samt massa plast. Har som sagt ingen aning om de heller då detta är gjort nyligen. Bilen har hållt jävligt bra iaf. Återstår till våren att se hur de gick med resten

Det kommer alltid att se fult ut än hur du gör. Icke-rostfritt på avgassysten rostar än hur du gör - även om det är målat. High-Temp färgerna nöts även väldigt lätt bort.

MostWanted skrev:
Har ett på svetsat fläns till sliponet på orginalpipan. detta har rostat hur gör jag för att få det snyggt? vill helst att det ska se ut som polerat men eftersom de inte är rostfritt så går de väll inte? ett alternativ är väll värmetålig färg just på svetsen å flänset va tror ni?

Gör ett nytt mellanrör i rostfritt.Det är väl en skarv nere vid motorn också?

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...