Fråga ang reg besikting

jajemen

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Honda CBX 550 F
Hejsan,

Jo jag ska reg besikta hojen imorgon till 25kw. Men jag ställde på hojen idag och fixade försäkring men får ju inte hem skattemärket förrän om några dagar. Blir det några problem imorgon hos bilprovning i så fall? Jag menar dom ser ju ändå i sitt register att allt är som det ska. När jag ställde på hojen på nätet fick jag ett dokument som jag kunde skriva ut, där all info står om att jag ställt på den osv men har ju ingen skrivare.. annars får jag väl försöka fixa fram en skrivare på nåt sätt.

Tror (observera "tror") inte det ska vara några problem. Som du säger så ser dom förmodligen allt i sitt register. Skattemärket sitter väl på för enkel kontrollering av att skatten är betald. Det är bara att säga som det är, att du inte har fått hem det ännu. :)

Tror (observera "tror") inte det ska vara några problem. Som du säger så ser dom förmodligen allt i sitt register. Skattemärket sitter väl på för enkel kontrollering av att skatten är betald. Det är bara att säga som det är, att du inte har fått hem det ännu. :)

Ja det borde ju vara så, aja får la se hur det går! Tack iaf.

Man får väl inte ett "riktigt" skattemärke förrän hojen är besiktad och skatten är betald?

måste den ens vara påställd under en bes :va

Hejsan,

Jo jag ska reg besikta hojen imorgon till 25kw. Men jag ställde på hojen idag och fixade försäkring men får ju inte hem skattemärket förrän om några dagar. Blir det några problem imorgon hos bilprovning i så fall? Jag menar dom ser ju ändå i sitt register att allt är som det ska. När jag ställde på hojen på nätet fick jag ett dokument som jag kunde skriva ut, där all info står om att jag ställt på den osv men har ju ingen skrivare.. annars får jag väl försöka fixa fram en skrivare på nåt sätt.
inga problem bara kör:tummenupp :tummenupp

Det är inte SBP uppgift att hålla reda om du varken har körkort, försäkring, skatt o.sv på ditt fordon....

Kommer du in och röker svampar och ser allmänt hög ut kanske de ringer snuten dock....

Det är inte SBP uppgift att hålla reda om du varken har körkort, försäkring, skatt o.sv på ditt fordon....

Kommer du in och röker svampar och ser allmänt hög ut kanske de ringer snuten dock....

jää.. scwhampar is tha thing har jag hört.. :näsblod

måste den ens vara påställd under en bes :va
Nix besiktade för några veckor sedan, trodde att jag hade ställt på men jag hade skrivit i fel datum när jag ställde på på internet, så den var inte påställd. Precis som nån annan sa, bilprovningen struntar blankt i om hojen är påställd skattad osv. Jag hade inget nytt skattemärke heller för den delen.

Däremot blir nog farbror blå lite lätt kinkig om du åker med avställt fordon...
Ingen försäkring då såvida man inte har helårs försäkring och dessutom så betalar man ju inte skatt om den är avställd och att inte betala skatt är ett värra brott än att våldta, lemlästa och mörda! :)

Det var iaf lugnt vid besiktningen idag så nu är den reggad och klar. Nä den kanske inte behöver vara försäkrad eller påställd men man får ju ändå tänka lite.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul