Fråga ang r1 02a

Yamaha 86

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2015
Ort
Mellerud
Hoj
2002,Yamaha r1
tjenare är ny på detta forum så vet inte om jag gör riktigt rätt men provar igen?det är ivf så att min r1a börjar närma sig 4000mil tänkte kika på ventilspelet själv så undrar om någon vet vilka mått det ska vara och tolerans och vad man måste montera bort för att komma åt ?tack på förhand
 

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Varsågod! Nej, min hade gått 4100 typ, och behövde inte ställa om nån ventil :) Har du precis köpt hojen, eller hur länge har du haft den? Om du har kört den över sommaren, så brukar man kunna märka av för tajta ventilspel genom att den blir svårstartad efter varmkörning.

Helt klart en bra idé att mäta upp dem oavsett. Hoppas du har nåt vettigt ställe att göra det på, då det är en hel de som ska skruvas av. Jag märkte upp allt noga i påsar, och tog det lugnt och vackert; då var det inga problem, om man har lite skruvvana sen tidigare.

Ha det!
 

Yamaha 86

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2015
Ort
Mellerud
Hoj
2002,Yamaha r1
Jag har haft den halva sommaren ungefär funkar skitbra och är aldrig svårstartad.har ett stort dubbel garage så plats finns �� ha d
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Fast....det är ju en hel del ventiler i den(20 st), så man märker ju inte om tex en ventil ligger tajt.(tänkte det där med att starta)
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top